Την πρότασή του για δημιουργία ενός ενιαίου, ανοιχτού και πολυλειτουργικού χώρου, από τα Λιθαρίτσια έως την κεντρική πλατεία, καταθέτει η Νομαρχιακή Επιτροπή Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλώντας τον Δήμο Ιωαννιτών να την εξετάσει σοβαρά.
«Μια τέτοια ενοποίηση μπορεί να δώσει στο κέντρο της πόλης ζωή, λειτουργικότητα και δημόσιο χαρακτήρα» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ έρχεται την ώρα που το έργο ανάπλασης της κεντρικής πλατείας βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και δύο χρόνια περίπου.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωσή του, μια κεντρική πλατεία δεν μπορεί να αποτελεί έναν ουδέτερο χώρο, σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο. «Είναι ο χώρος όπου ασκείται η δημοκρατία, διασφαλίζεται η ισότητα και κατοχυρώνεται το δικαίωμα στην πόλη».
Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ ασκεί κριτική για την απουσία ενός συνολικού σχεδίου για την κεντρική πλατεία εδώ και δεκαετίες. «Αντί για έναν ενιαίο και συμμετοχικό σχεδιασμό, επιλέχθηκε μια λογική αποσπασματικών εργολαβικών παρεμβάσεων χωρίς κοινωνική συμμετοχή, χωρίς συνολική αντίληψη για τον δημόσιο χώρο, χωρίς σύνδεση με τους γειτονικούς ελεύθερους χώρους, από την κεντρική πλατεία έως το πάρκο Λιθαρίτσια. Εκεί όπου θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένας μεγάλος, ενιαίος, πολυλειτουργικός δημόσιος χώρος, όπως συναντάμε σε σύγχρονα παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων, η κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων κατέληξε να μετατραπεί σε ένα ακόμη αστικό ‘νεκροταφείο πλακόστρωσης’, αποκομμένο από τον κοινωνικό της ρόλο και τη ζωή της πόλης» τονίζει.
Εκτιμά δε ότι μια κεντρική πλατεία πρέπει να είναι ένας ανοιχτός και προσβάσιμος σε όλους χώρος, με κοινωνικά δίκαιο και συμπεριληπτικό σχεδιασμό. με έμφαση στο πράσινο, τη φυσική σκίαση και τους χώρους ανάπαυσης και με ζωντανό κοινωνικό περιεχόμενο, ενεργή συμμετοχή και συλλογική συνεύρεση.
«Αναμένουμε το αποτέλεσμα της νέας ανακατασκευής με κριτική στάση και πλήρη επίγνωση των ευθυνών που συνεπάγεται κάθε παρέμβαση στον δημόσιο χώρο... Η πλατεία των Ιωαννίνων πρέπει να ξαναγίνει ζωντανό κομμάτι της πόλης και των ανθρώπων της. Ο δημόσιος χώρος ανήκει στους πολίτες — όχι στην αγορά, όχι στις εργολαβίες. Ανήκει σε όλες και όλους».