Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Σχεδιάζοντας την πόλη του μέλλοντος

Εικόνα του άρθρου Σχεδιάζοντας την πόλη του μέλλοντος
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/03/2019, 23:25
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Ιωαννιτών επιδιώκει να αλλάξει τη μορφή της πόλης. Να αλλάξει τον τρόπο που κινούμαστε ως πολίτες, τον τρόπο που λειτουργούμε, τον τρόπο με τον οποίο βιώνουμε την πόλη. Κατά την τρίτη και τελευταία εκδήλωση που έγινε σήμερα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στο πλαίσιο της διαβούλευσης, η μελετητική εταιρία παρουσίασε το πακέτο των μέτρων που προτείνει για την υλοποίηση του σχεδιασμού. Ενός σχεδιασμού που για να γίνει πραγματικότητα απαιτεί μελέτες εφαρμογής και κατά περίπτωση αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, αλλά και έναν ενδεικτικό προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ, σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο.

Το παρών στην εκδήλωση, την οποία συντόνισε η αντιδήμαρχος Ελένη Βασιλείου, έδωσαν μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, οι επικεφαλής παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου, Λάζαρος Νάτσης και Άρης Μπαρτζώκας, η υποψήφια δήμαρχος Τατιάνα Καλογιάννη και ο υποψήφιος περιφερειάρχης Ηπείρου Γιώργος Ζάψας.

«Η βασική επιδίωξη είναι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ. Η πόλη πρέπει να ‘τρέξει’» τόνισε ο μελετητής Χριστόφορος Ριζομυλιώτης.

Στις παρεμβάσεις που πρότεινε ο μελετητής και οι οποίες έχουν συζητηθεί στο παρελθόν, περιλαμβάνονται από την ολοκλήρωση του δακτυλίου της πόλης (Πανηπειρωτικό Στάδιο-κόμβος Βογιάνου), τη δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και κόμβων και την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου μέχρι την ανακατασκευή πεζοδρομίων σε μεγάλη έκταση της πόλης, τη δημιουργία πεζοδρόμων-ποδηλατόδρομων, τη λειτουργία ενός συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών.

Υπενθυμίζεται ότι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας προτείνει, μετά και τις συμμετοχικές διαδικασίες που προηγήθηκαν, την πεζοδρόμηση της οδού Αβέρωφ και της οδού Ανεξαρτησίας όπως και την πεζοδρόμηση της παραλίμνιας οδού (από την πλατεία Μαβίλη έως τη Σκάλα) και την ανάδειξή της.

Για την ανάδειξη-ανάπλαση του παραλίμνιου μετώπου, ο κ. Ριζομυλιώτης μετέφερε την εκτίμηση ότι πρέπει να γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, ενώ κοστολόγησε το όλο έργο γύρω στα 9 εκατ. ευρώ. Για την ανάπλαση του βασικού οδικού δικτύου (κόμβοι και πεζοδρόμια), το ενδεικτικό κόστος ανέρχεται στα 21 εκατ. ευρώ, ενώ για τη μετατροπή των δρόμων σε ήπιας  κυκλοφορίας υφίσταται ένα κόστος 18 εκατ. ευρώ. Όλες οι παρεμβάσεις, κοστολογημένες, αναμένεται να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Δήμου Ιωαννιτών από αύριο, με τον κ. Ριζομυλιώτη να εκτιμά ότι το πραγματικό κόστος θα ανέλθει στο μισό (λόγω των εκπτώσεων από τις όποιες ανάδοχες εταιρίες).

Ενδιαφέρον είχαν τα νεότερα στοιχεία περί δημιουργίας υπόγειων πάρκινγκ στο εθνικό στάδιο «Ζωσιμάδες» και στη λαϊκή αγορά Αγίας Μαρίνας, με τον κ. Νάτση να εκφράζει προβληματισμούς και να εφιστά την προσοχή. Επιπλέον, η προώθηση των αστικών συγκοινωνιών (με τη χρήση να είναι σήμερα μόλις 8%) αποτελεί ένα ζητούμενο και για το ΣΒΑΚ, με τη μελετητική εταιρία να προτείνει κυκλικές διαδρομές κι όχι γραμμικές διαδρομές, όπως είναι σήμερα.

Σημειωτέον ότι το ΣΒΑΚ περιλαμβάνει και παρεμβάσεις που φτάνουν μέχρι και την 20ετία. 

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back