Στην άτυπη ψηφιακή «κόντρα» για την ψηφιακή δημοκρατία, ο Αλέξης Τσίπρας απάντησε στον Κυριάκο Πιερρακάκη για το ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, και τους κινδύνους του.
Επισημαίνοντας μερικούς από αυτούς, ανέφερε την εξάρτηση από τους παρόχους υπολογιστικής υποδομής (cloud) και τα παγκόσμια τεχνολογικά ολιγοπώλια, την προσκόλληση σε μία τεχνολογία χωρίς δυνατότητα αλλαγής και την ελλιπή προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Ο πρώην πρωθυπουργός αναφέρθηκε ιδιαίτερα σε θέματα διαφάνειας και κατηγόρησε τον κ. Πιερρακάκη και την κυβέρνηση, ότι «προώθησαν την τεχνολογική εξάρτηση από συγκεκριμένες εταιρείες» και μεταξύ άλλων, έφεραν ψηφιοποίηση χωρίς απαλοιφή της γραφειοκρατίας.
Ειδικά για την αδιαφάνεια στις συμβάσεις, ανέφερε το εξής: «Από τον Οκτώβριο 2019 ως τον Απρίλιο 2022, προκηρύχθηκαν 1.551 διαγωνισμοί άνω του 1 δισ. ευρώ, με 943 έργα έως 60.000 ευρώ, δηλαδή μέσα στο όριο όπου ο υπουργός κάνει ‘απευθείας ανάθεση’».
Ακόμα, τόνισε ότι και οι υποκλοπές… επιδοτήθηκαν:
«Το ΚΕΤΥΑΚ, η ‘παρα-ΕΥΠ’ που «έτρεχε» το παράνομο κατασκοπευτικό λογισμικό χρηματοδοτήθηκε από τον ψηφιακό πυλώνα του Ταμείου Ανάκαμψης του υπουργείου του κ. Πιερρακάκη με 40 εκατομμύρια ευρώ, με αναθέτουσα αρχή την ΕΥΠ που είχε προϊστάμενο στο Μαξίμου τον ανιψιό του πρωθυπουργού Γρηγόρη Δημητριάδη» ανέφερε μεταξύ άλλων.
Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στο μοντέο «κυριαρχία αντί εξάρτησης» με το κράτος «να κρατά το δικαίωμα της απόφασης πάνω στα δεδομένα στις υποδομές και στο λογισμικό που χρησιμοποιεί στις δημόσιες υπηρεσίες», καθώς επίσης και «δημόσιες επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, τους αλγόριθμους και την κυβερνοασφάλεια», δημόσιες συμβάσεις έργων με διαφάνεια, κ.α.