Λυκ πίσω
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Πρόταση για απεργία στις 8 Μαρτίου

Εικόνα του άρθρου Πρόταση για απεργία στις 8 Μαρτίου
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/03/2023, 14:17
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Οκτώ συνδικαλιστές και συνδικαλίστριες των Ιωαννίνων καταθέτουν πρόταση προς το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων, το νομαρχιακό τμήμα Ιωαννίνων της ΑΔΕΔΥ και σωματεία ιδιωτικού-δημόσιου τομέα, καταθέτουν πρόταση για 24ωρη απεργία στις 8 Μαρτίου.

Στην επιστολή τους εκφράζουν τη «βαθιά οδύνη μας για τις χαμένες ζωές, στεκόμαστε στο πλευρό των οικογενειών των συνανθρώπων μας που έχασαν άδικα τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν στο δυστύχημα στα Τέμπη, αποτέλεσμα εγκληματικών πολιτικών».

Το κείμενο έχει ως εξής:

Καλούμε το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων να προκηρύξει 24ωρη απεργία και  το Νομαρχιακό Παράρτημα της ΑΔΕΔΥ να εισηγηθεί στην Ε.Ε της ΑΔΕΔΥ την  ίδια πρόταση με κεντρικό σύνθημα: Δε θα θυσιαστούμε για τα κέρδη των  εταιρειών!
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και  των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που τον ξεπούλησαν και τον διέλυσαν, ήταν ο προάγγελος  αυτής της τραγωδίας. Στόχος η μετατροπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε «κερδοφόρα»  εταιρεία, αδιαφορώντας προκλητικά για τις συνέπειες. Η ρίψη ευθυνών  μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train δεν μπορεί να συγκαλύψει την πολιτική  ευθύνη που υπάρχει για την κατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών στη  χώρας μας.
Οι κυβερνήσεις κάτω από τις οδηγίες της ΕΕ μετέτρεψαν  τις μαζικές μεταφορές από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα, και έβαλαν στη  μεζούρα να κοστολογήσουν τις ανθρώπινες ζωές από τη μια και τα κέρδη των  ιδιωτικοποιημένων επιχειρήσεων από την άλλη. Τα αποτελέσματα της  πολιτικής κόστους-οφέλους καλείται να πληρώσει ξανά ο λαός, με αίμα αυτή  τη φορά.
Όπως καταγγέλλουν εδώ και καιρό τα σωματεία των  σιδηροδρομικών δεν έγινε καμιά αναβάθμιση των υποδομών, στην ασφάλεια  της κυκλοφορίας, δεν ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι  εργολαβίες-των ιδιωτών αυξάνονται σε βάρος της σταθερής και μόνιμης  εργασίας, δεν πάρθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφάλεια των  εργαζομένων και των επιβαινόντων, με κίνδυνο να υπάρξει πολύνεκρο  δυστύχημα εξαιτίας όλων αυτών. Η απάντηση των εταιρειών στις καταγγελίες  ήταν απολύσεις και περικοπές στο προσωπικό με στόχο την ολοκλήρωση, την  «εξυγίανση».
Η οργή μας ξεχειλίζει! Να μη  μείνουμε θεατές σε  αυτό το έγκλημα. Δεν θα επιτρέψουμε να μπαίνουν οι ζωές μας στο ίδιο  ζύγι με τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Δεν θα ξεπλύνουν με το αίμα του  λαού τις ευθύνες τους όλες οι κυβερνήσεις που μετέτρεψαν τις μαζικές  μεταφορές από αγαθό σε εμπόρευμα και την προστασία της ανθρώπινης ζωής  τη μετράνε και την υπολογίζουν με το πόσο τους κοστίζει.
Το ίδιο  γίνεται άλλωστε και στους Δήμους με τα τραγικά εργατικά ατυχήματα. Η  υποβάθμιση του ΕΣΥ και η διάλυση της δημόσιας Υγείας οδηγούν στην  τραγική κατάσταση την παροχή υγεία να την βρίσκει όποιος έχει να  πληρώσει, ενώ όποιος δεν έχει, πεθαίνει. Την υποβάθμιση και την  εγκατάλειψη της Παιδείας την πληρώνουν τα παιδιά και η νέα γενιά με το  χτύπημα στα μορφωτικά τους δικαιώματα αλλά καμία φορά ακόμα και με  νεκρούς όπως ζήσαμε το τραγικό συμβάν στις Σέρρες ή όπως κινδυνεύουν  μαθητές και φοιτητές από ετοιμόρροπα εγκαταλειμμένες κτηριακές  εγκαταστάσεις που πέφτουν τα ταβάνια και σε κάθε σεισμό από τύχη δεν  θρηνούμε θύματα. Κανείς και καμία δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής μέσα  σε αυτό το τοπίο ακραίας διάλυσης των δημόσιων υποδομών για την ενίσχυση  των ιδιωτικοποιήσεων και για την ιλιγγιώδη αύξηση της κερδοφορίας.
Εκφράζουμε  την αμέριστη συμπαράστασή μας στις απεργίες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας  Σιδηροδρομικών και του Σωματείου Εργαζομένων στις Σταθερές Συγκοινωνίες  (ΣΕΛΜΑ).
Απαιτούμε:
Να πληρώσουν οι ένοχοι. Οι κυβερνήσεις  που διέλυσαν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας. Το ιταλικό  μονοπώλιο-ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ενιαίος αποκλειστικά δημόσιος  σιδηρόδρομος. Να διώξουν τώρα την ιταλική εταιρεία χωρίς αποζημίωση.  Αρκετά έφαγαν τα χρόνια της ιδιωτικοποιημένης λειτουργίας.
Να  επιστρέψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όλες οι εταιρείες, αποκλειστικά στο δημόσιο  και να λειτουργούν σε όφελος του λαού, κόντρα στην πολιτική της ΕΕ, των  ιδιωτικοποιήσεων, του ανταγωνισμού, της αγοράς.
Έξω η  επιχειρηματική λογική του κέρδους από τις δημόσιες συγκοινωνίες και  μεταφορές. Πληρώνονται από τους φόρους μας. Υπάρχουν για να εξυπηρετούν  τον λαό. Δωρεάν και ασφαλείς συγκοινωνίες για όλες και όλους.
Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Προσλήψεις και σταθερές σχέσεις εργασίας για ασφαλείς εργασιακές συνθήκες του προσωπικού.
Τεχνικός Ασφάλειας και γιατρός Εργασίας παντού.
Δημόσια Αγαθά (ρεύμα, νερό, υγεία, παιδεία, πρόνοια, μεταφορές κλπ.) και την πρόσβαση όλων σ’ αυτά! Να καταργηθεί το ΤΑΙΠΕΔ!
Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις, το ξεπούλημα του Δημόσιου πλούτου και την εκποίηση του περιβάλλοντος!
Αύξηση των δαπανών για Υγεία, Παιδεία κοινωνικές υπηρεσίες και ανάγκες και όχι για τους εξοπλισμούς.
Αγώνας  ενάντια στις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις, τη διάλυση και  επιχειρηματική λειτουργία των Δημόσιων Δομών σε Παιδεία- Υγεία-  Ασφάλιση- ΟΕΑΔ- Μεταφορές κλπ.
Οι ιδιωτικοποιήσεις, οι  επιχειρηματικοί όμιλοι, οι "μνημονιακές υποχρεώσεις" και οι Κυβερνήσεις  που τις υπηρετούν σκοτώνουν! Όχι άλλοι νεκροί στο βωμό του κέρδους.
Μόνο ο λαός σώζει τον λαό!
Υπογράφοντες και υπογράφουσες
Ζήκος Αποστόλης, μέλος Δ.Σ. Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων
Μεντής Χρήστος, μέλος Ν.Τ. Ιωαννίνων ΑΔΕΔΥ, μέλος Δ.Σ. Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ιωαννίνων
Ηλίας Νίκος, γραμματέας Σωματείου Μετάλλου ν. Ιωαννίνων
Μπενέκου Ρένα, μέλος Δ.Σ. Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ιωαννίνων
Γαλατάς Ζώης, μέλος Δ.Σ. Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ιωαννίνων
Τσαπάρη Ολυμπία, πρόεδρος Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού Παν/μίου Ιωαννίνων
Παπουτσή Μαρία, μέλος Δ.Σ. Συλλόγου Εργαζομένων Γ.Ν.Ι. Γ. Χατζηκώστα
Μπλέτσας Γιάννης, μέλος Τριμελούς Επιτροπής Ιωαννίνων Σωματείου Μισθωτών Γεωτεχνικών

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back Ντοτη3