Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 2-11-2018, 14:43
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το… χειμερινό σήριαλ του αεροδρομίου Ιωαννίνων για το 2018 συνεχίζεται, καθώς σήμερα, η Περιφέρεια Ηπείρου απαντάει, σε πολύ προσεκτικό και ήπιο τόνο, στη χτεσινή, αρκετά έντονη ανακοίνωση του γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών Θάνου Βούρδα. Ο κ. Βούρδας είπε εν συντομία ότι δεν τίθεται θέμα εκχώρησης αλλά «αξιοποίησης» και «μάλωσε» την αυτοδιοίκηση ότι προβάλλει κτητικές αξιώσεις επάνω στην υποδομή.

Η Περιφέρεια είναι κατευναστική, λέγοντας ότι μαζί με τους δήμους του λεκανοπεδίου (ενδιαφέρον είναι ότι εντάσσει και τον Δήμο Ζίτσας), αλλά και την Ένωση Ξενοδόχων έχει αναλάβει πρωτοβουλίες αναβάθμισης, η οποία στηρίχτηκε από το υπουργείο, αλλά και την ΥΠΑ. Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι ο ρόλος του κ. Βούρδα ήταν μάλλον αποτρεπτικός, ειδικά στην περίπτωση της εγκατάστασης δεξαμενής καυσίμων στο αεροδρόμιο, παρά εποικοδομητικός…

 Έτσι «από τις αρχές του χρόνου αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα του ανεφοδιασμού των αεροσκαφών με καύσιμα, με τα οφέλη να είναι ήδη ορατά για την ευρύτερη περιοχή.   Στην ολοκλήρωση και λειτουργία εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, για την εξυπηρέτηση πτήσεων από το εξωτερικό,  έχει συμβάλλει έμπρακτα η Περιφέρεια», όπως αναφέρει.

Ακόμα, προσθέτει ότι από τον Μάιο του 2016 έχει γνωστοποιήσει στην ΥΠΑ την πρόθεσή της να διαθέσει 800.000 ευρώ για «να τοποθετηθεί σύστημα προσέγγισης GBAS, στην περίπτωση που είναι εφικτή η εγκατάστασή του και εφόσον η Υ.Π.Α. δεν διαθέτει τους ανάλογους πόρους» και αναφέρει ότι «απάντηση δεν έλαβε έως σήμερα».

Επισημαίνει ότι το ζήτημα της «αξιοποίησης» δεν ανακινήθηκε από την Περιφέρεια, αλλά από το ίδιο το υπουργείο, με την υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη.

Η Περιφέρεια τονίζει επίσης ότι δεν είναι αντίθετη «με την αναβάθμιση», αλλά ζητάει να μάθει τις βασικές κατευθύνσεις, «ιδίως όταν γίνεται  αναφορά σε μοντέλο αξιοποίησης, είτε  μέσω παραχώρησης, είτε με τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)».

Τέλος, η Περιφέρεια επισημαίνει ότι αν το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αποκτήσει… «τέλη Fraport» θα γίνει μη ανταγωνιστικό «και θα απαξιωθεί εκ νέου». Αυτό όμως θα πρέπει να το θεωρεί πιθανό η Περιφέρεια, από τη στιγμή που θα εμπλακεί ιδιώτης στην εκμετάλλευσή του



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
elpe-bp 2 Ντοτη3