ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πόσα καραβάκια αντέχει η λίμνη;

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/10/2020, 21:19
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Εννιά χρόνια μετά την τελευταία φορά που δόθηκαν νέες άδειες σε καραβάκια για συγκοινωνιακούς πλόες, η Περιφέρεια Ηπείρου έρχεται να ανοίξει ξανά τον φάκελο.

Το περιφερειακό συμβούλιο ήταν να αποφασίσει χτες αν θα χορηγήσει δύο νέες άδειες και ποιες αλλαγές θα γίνουν, αν γίνουν, στο κανονιστικό πλαίσιο. Η συνεδρίαση όμως διακόπηκε, και το θέμα θα συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα. Ωστόσο, η υπόθεση δεν είναι απλή, και για άλλη μια φορά προκύπτει το ζήτημα της έλλειψης διαχειριστικής μελέτης χωροϊκανότητας της λίμνης Παμβώτιδας. Με άλλα λόγια, το ερώτημα πόση πλωτή συγκοινωνία αντέχει η λίμνη, δεν έχει απαντηθεί ακόμα. Δέκα χρόνια μετά, η εκκρεμότητα παραμένει…

Αυτή τη στιγμή, στη λίμνη Παμβώτιδα διενεργούν δρομολόγια 14 πλωτά, των οποίων η ηλικία είναι από 20 έως 52 έτη! Το 2011, η Περιφέρεια Ηπείρου είχε αποφασίσει να αυξήσει τις άδειες για συγκοινωνιακές πλόες από 13 σε 16. Ωστόσο, από τις τρεις νέες άδειες, μόνο η μία προχώρησε.

Μία μέρα μετά την αναβολή συζήτησης του θέματος στο περιφερειακό συμβούλιο, ο επικεφαλής της παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» Σπύρος Ριζόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα, ήρθε να κάνει λόγο για «πελατειακές σχέσεις των καραβοκύρηδων με την περιφερειακή αρχή» αλλά και για «ένα ιδιότυπο καρτέλ που στερεί το δικαίωμα δραστηριοποίησης σε μη μέλη του σωματείου λεμβούχων και που δεν επιτρέπει ακόμα και τις απαραίτητες αλλαγές στο ωράριο των καραβιών, για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων». Προειδοποίησε μάλιστα ότι θα προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για «το καρτέλ των καραβιών», εκτός κι αν…

Εκτός και αν ο περιφερειάρχης δεχθεί να συμπεριλάβει στο τεχνικό πρόγραμμα του 2021 την κατασκευή μόνιμης σύνδεσης με το Νησί (στη θέση του έργου κατασκευής κόμβου στη Νεοκαισάρεια).

«Το Νησί είναι αποκλεισμένο αλλά πρέπει και οι κάτοικοι του Νησιού να αντιληφθούν ότι ιδιοκτησία είναι το σπίτι τους και όχι το Νησί. Το Νησί ανήκει στους Γιαννιώτες» τόνισε. 

Ο Δημήτρης Παππάς, δικηγόρος και γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής των «Οριζόντων Ηπείρου», ανέφερε ότι η περιφερειακή αρχή επιδιώκει να δώσει δύο νέες άδειες χωρίς να έχει εκπονήσει μελέτη χωροϊκανότητας της λίμνης, ενώ εκτίμησε ότι για τις δύο νέες άδειες μπορεί να ευνοούνται ιδιοκτήτες πλωτών που καθέλκυσαν τα καράβια τους τελευταία.

Ο κ. Παππάς θύμισε άλλη μια πραγματικότητα: τη μελέτη για τον εκσυγχρονισμό των πλωτών μέσω του μηχανισμού ELENA, η οποία δεν έχει προχωρήσει στην υλοποίηση των παρεμβάσεων.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
dodoni back