Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 5-07-2020, 22:51

Την άμεση ανάκληση της υπουργικής απόφασης που αφορά τις αντιστοιχίες των πανεπιστημιακών τμημάτων για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 ζητά το πρυτανικό συμβούλιο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 

Το Πανεπιστήμιο διαπίστωσε με έκπληξη, όπως επισημαίνει, ότι στη σχετική απόφαση που δημοσιεύτηκε στις 25 Ιουνίου, γίνεται διαχωρισμός σε «παλαιά» και «νέα» τμήματα AEI με ομοειδή προγράμματα προπτυχιακών σπουδών. Για το θέμα κατέθεσε ήδη ερώτηση στη Βουλή η βουλευτής Ιωαννίνων και αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη.

Κάθε χρόνο, πριν την περίοδο της συμπλήρωσης των μηχανογραφικών δελτίων, το υπουργείο Παιδείας εκδίδει ανάλογες αποφάσεις οι οποίες αποτελούν κάθε φορά τη βάση των μετεγγραφών της επόμενης ακαδημαϊκής περιόδου. Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αναφέρει όμως ότι είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο προχωρά σε έναν τέτοιο διαχωρισμό, χωρίς να γίνεται εύκολα αντιληπτή η τεκμηρίωση σε ό,τι αφορά την επιλογή των κριτηρίων που υιοθετήθηκαν και ελήφθησαν υπόψη. 

«Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δεν πρόκειται να εμπλακεί σε πολιτικούς διαξιφισμούς για το θέμα αυτό, αλλά έχει την υποχρέωση να διατυπώσει τη θέση του βασιζόμενο σε καθαρά ακαδημαϊκά κριτήρια» τονίζει στην ανακοίνωσή του. Σε αυτό το σημείο, αναρωτιέται ποιες μέθοδοι σύγκρισης χρησιμοποιήθηκαν και εκτιμά ότι θα ήταν χρήσιμο να δημοσιοποιηθούν τα σχετικά έγγραφα του Ανώτατου Συμβουλίου της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), τα οποία διαβιβάστηκαν στο υπουργείο. «Ίσως δεν έγινε αντιληπτό ότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση οδηγεί πρακτικά στη διάκριση ομοειδών Τμημάτων σε Α' και Β' κατηγορίας» επισημαίνει.

Για το σύνθετο πρόβλημα της αντιστοίχισης των τμημάτων, το Πανεπιστήμιο αναφέρει ότι δεν αρκεί η απλή καταγραφή ή η αδρή σύγκριση μαθημάτων που έχουν τον ίδιο τίτλο, γιατί πολλές φορές, όπως σημειώνει, η διδακτέα ύλη και οι εργαστηριακές ασκήσεις είναι κράματα επιμέρους θεμάτων στα οποία δίνεται διαφορετική έμφαση από Ίδρυμα σε Ίδρυμα. «Ακόμα και το όνομα ενός Τμήματος είναι πολλές φορές συνάρτηση του χρόνου στον οποίο δημιουργήθηκε και είτε εξυπηρετεί την ανάγκη ανάδειξης μιας πιο ‘αυτόνομης’ ταυτότητας σε σχέση με παλαιότερα Τμήματα, είτε το ακριβώς αντίστροφο, δηλαδή τη στρατηγική ενσωμάτωσης σε μια ομάδα καθιερωμένων Τμημάτων» προσθέτει. Η άποψή του είναι ότι το πιο ασφαλές ακαδημαϊκά και δεοντολογικά πρέπον είναι τον πρώτο και κύριο λόγο για την αντιστοίχιση να τον έχουν τα ίδια τα νέα Τμήματα, σε συνεννόηση με την ΕΘΑΑΕ και το υπουργείο Παιδείας.

Και συνεχίζει αναφέροντας ότι «η υλοποίηση της συγκεκριμένης απόφασης δεν είναι σκόπιμη, γιατί αποτελεί προϊόν μιας μάλλον βεβιασμένης εκτίμησης, που προκαλεί οξύτητες και αμφισβητεί αμέσως τις αποφάσεις των ΜΟΔΙΠ και των Συγκλήτων, από τις οποίες εγκρίθηκαν τα προγράμματα σπουδών ‘παλαιών’ και ‘νέων’ Τμημάτων».

Κλείνει την παρέμβασή του ζητώντας την ανάκληση της απόφασης άμεσα, δεδομένου ότι την επόμενη εβδομάδα αρχίζει η συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων από τους υποψηφίους για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα