Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 9-11-2018, 15:26
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η υπόθεση του δεύτερου κόμβου της Εγνατίας στο βορειοανατολικό κομμάτι του λεκανοπεδίου, που θα οδηγεί και θα δέχεται οχήματα από την πλευρά του Περάματος δηλαδή, επανέρχεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, ειδικά σε προεκλογικές περιόδους.

Ένα μικρό ιστορικό, θα βρείτε εδώ.

Αυτή η πίεση πάντως προκάλεσε μια νέα σύσκεψη στην Περιφέρεια Ηπείρου. Εκεί, ο περιφερειάρχης έβγαλε τα σχέδια… επί χάρτου, αφού «μάλωσε» πρώτα όσους «βγάζουν δεκαρίσιους λόγους αντί να συνεργαστούμε».

Τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν πολλοί φορείς (βλ. παρακάτω), είναι τα εξής:

  • Το κόστος της κατασκευής ενός κόμβου στον Δρίσκο, εντός λεκανοπεδίου είναι μεγάλο. Η σχετική προμελέτη του ΤΕΕ περιλαμβάνει ακόμα και γέφυρες για ένα δρόμο που θα πηγαίνει, μετά το Δρίσκο, παράλληλα στο βουνό, μέχρι το Πέραμα. 
  • Οι εναλλακτικές προτάσεις συνοψίζονται, επί του παρόντος, συνοψίζονται σε χρήση της παλιάς εθνικής, από τη Μπαλτούμα μέχρι το Πέραμα, με βελτίωσή της και σύνδεση με τον κόμβο Ζαγορίου. Προοπτικά, προκρίνεται η λύση κόμβου στον Δρίσκο, μετά τη σήραγγα (από την άλλη πλευρά).
  • Το ΤΑΙΠΕΔ είναι αντίθετο στη δημιουργία κόμβου, γιατί… προτιμάει τα διόδια.

Στη σύσκεψη λοιπόν, πήραν μέρος μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος, ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας και οι ομόλογοί του Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος, Ζαγορίου Βασίλης Σπύρου, Κόνιτσας Ανδρέας Παπασπύρου,  Πωγωνίου Κώστας Καψάλης, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Γιάννης Λώλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιάννης Λυκοτραφίτης, ο πρώην βουλευτής Μιχάλης Κασσής, εκπρόσωποι της Ένωσης Ξενοδόχων, οι σύμβουλοι Γιώργος Ζάψας και Κώστας Μπασιούκας κ.α. Ο αντιδήμαρχος Παντελής Κολόκας που ξεκίνησε την πιο πρόσφατη συζήτηση με ανακοίνωσή του, δεν ήταν στη σύσκεψη (βρισκόταν στην εκδήλωση της ΔΟΜ που γινόταν την ίδια ώρα).

Πιο αναλυτικά, οι προτάσεις είναι οι εξής:

Ο κ. Καχριμάνης προτείνει ουσιαστικά μια «μεταβατική κατάσταση» όπως τη χαρακτήρισε, με βελτίωση της παλιάς εθνικής και έξοδο μετά τον Δρίσκο και κατάληξη στον κόμβο του Ζαγορίου. Πρόσθεσε ότι ήδη έχουν γίνει εργασίες στα δύο «πέταλα» του δρόμου μετά τη Μπαλντούμα. 

Σε αυτή την εναλλακτική πρόταση δεν είναι αρνητικό το ΤΕΕ. Ο κ. Λυκοτραφίτης παρουσίασε την προκαταρτική μελέτη που υπάρχει από το 2010, η οποία προβλέπει σύνδεση μετά τη Μάζια, στην είσοδο της σήραγγας Δρίσκου και κατόπιν, δρόμο παράλληλα με το βουνό, με γέφυρες κ.λπ. Σημείωσε πάντως ότι δεν επιμένει σε αυτή τη λύση και συμφωνεί με την κατασκευή κόμβου μετά τη σήραγγα Δρίσκου, στη γέφυρα Αράχθου, εκεί που επί του παρόντος υπάρχει μόνο έξοδος.  

Η Εγνατία ΑΕ δεν ήρθε στη σύσκεψη. Ειδοποίησε ότι δεν μπορεί λόγω «ανειλημμένων υποχρεώσεων» και παρέπεμψε σε παλιότερη επικοινωνία. Τον Αύγουστο του 2016, η Εγνατία ενημέρωνε ον περιφερειάρχη ότι καταρχάς, η κατασκευή νέων κόμβων «δεν δημιουργήθηκε σκόπιμη» και ότι ως εταιρία υπό παραχώρηση, «οποιαδήποτε μεταβολή των δεδομένων της οδού, τα οποία έχουν ληφθεί υπόψη στο σχεδιασμό της παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ (υφιστάμενη κατάσταση) είναι δύσκολο να επιτευχθεί». Κοινώς, ακόμα και αν βρεθούν χρήματα για δεύτερο κόμβο, δύσκολα θα συναινέσει το ΤΑΙΠΕΔ που στο μεταξύ, επιτρέπει την κατασκευή νέων διοδίων, παρότι υποτίθεται ότι σε ευσύνοπτο χρονικό διάστημα  θα εφαρμοστεί το σύστημα αναλογικής χρέωσης…

Τελικά, οι συσκεπτόμενοι συμφώνησαν να διεκδικήσουν κατασκευή κόμβου στην περιοχή Δρίσκου, με βάση πάντα τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
espa