Η Φιλιππιάδα έχει πελαργούς και μάλιστα, ως σύμβολο της πόλης. Όχι όμως αυτούς που εμφανίζονται στη φωτογραφία, η οποία χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον τις τελευταίες μέρες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε άρθρα για τη φωτιά στην Φιλιππιάδα, ακόμα και σε επίσημες ανακοινώσεις για τις φωτιές κ.λπ. κ.λπ.
Η διαβόητη πλέον, φωτογραφία, δεν τραβήχτηκε στη Φιλιππιάδα και δεν είναι καν φωτογραφία από σκηνικό πυρκαγιάς.
Πρόκειται για μια φωτογραφία στοκ, η οποία εμφανίζεται σε διάφορες σχετικές πλατφόρμες εδώ και 4-5 μήνες περίπου υπό τον τίτλο «Stork in autumn landscape»: Πελαργός σε φθινοπωρινό τοπίο. Είναι μια φωλιά πελαργών με δύο πουλιά, με φόντο σύννεφα κατά το σούρουπο.
Όπως σε κάθε αντίστοιχο περιστατικό που αυξάνει πολύ την ανησυχία και τη συναισθηματική φόρτιση, έτσι και τώρα βρέθηκε μια φωτογραφία που ταίριαζε με τα παραπάνω, αλλά δεν είχε καμία σχέση με την πυρκαγιά στην περιοχή της Φιλιππιάδας.
Οι πελαργοί της είχαν ήδη φύγει και οι φωλιές ήταν άδειες. Σε μια από αυτές, υπάρχει και τοποθετημένη κάμερα, η οποία τις τελευταίες μέρες δεν λειτουργεί, όπως είναι φυσιολογικό…
Μια καλή πρακτική πάντως είναι, όταν προκύπτει κάτι (ιδιαίτερα μαζικό) στο διαδίκτυο, να σκεφτόμαστε πρώτα μήπως το αναρτούμε γιατί συμφωνεί με τις απόψεις μας και παρακάμπτουμε το γεγονός ότι μπορεί να μην ανταποκρίνεται στην αλήθεια…