Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Οι αστοχίες της τηλεκπαίδευσης

Εικόνα του άρθρου Οι αστοχίες της τηλεκπαίδευσης
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/04/2020, 11:10
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το Υπουργείο Παιδείας δεν φάνηκε αρκετά προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει την έκτακτη συνθήκη των κλειστών σχολείων, στην τελική ευθεία πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς ούτε οι δικτυακές υποδομές στην Ελλάδα είναι επαρκείς, ούτε όμως ο οικιακός εξοπλισμός.

Η τηλεκπαίδευση δεν απαιτεί απλώς «έναν υπολογιστή ή μια φορητή συσκευή», αλλά ακόμα και αυτά δεν είναι σε απόλυτη επάρκεια. Ακόμα και η αγορά μιας ικανής πλατφόρμας, που την έκανε το υπουργείο, χρειάζεται… δέκτες. Η φύση της αποστολής, της παροχής εκπαίδευσης δηλαδή, απαιτεί όλοι οι δέκτες να έχουν πρόσβαση. Και όλα αυτά, το υπουργείο τα διαπιστώνει σταδιακά και αργά.

Είτε λόγοι οικονομικοί, που δεν επιτρέπουν την αγορά εξοπλισμού ή και σύγχρονου εξοπλισμού (οι πλατφόρμες θέλουν καλές συνδέσεις και τουλάχιστον μέτριους υπολογιστές), είτε λόγοι… πληθωρισμού τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας, έχουν αποτρέψει την ομαλή πρόσβαση. Σκεφτείτε π.χ. ένα σπίτι που ο ένας γονέας εργάζεται εξ αποστάσεως, το ένα παιδί παρακολουθεί μαθήματα στο πανεπιστήμιο (εκεί η κατάσταση είναι σαφώς πιο ομαλή, αν και δεν λείπουν τα… ευτράπελα) και υπάρχει η ανάγκη για μια ή δύο ακόμα «θέσεις» πρόσβασης. Συχνά, δεν υπάρχουν οι συσκευές, για να μη συζητήσουμε για τη δυνατότητα της σύνδεσης στο ίντερνετ.

Η πιο πρόσφατη «περιπέτεια» έχει να κάνει με την παροχή των μέσων (υπολογιστών, φορητών συσκευών κ.λπ.). Καταρχάς, η παρουσία τους δεν είναι δεδομένη σε όλα τα νοικοκυριά της χώρας. Ας έχουμε κατά νου, ότι δεν πρόκειται για μια στατιστική καταγραφή «πόσα νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ», αλλά η απαίτηση δύο παιδιά ίδιας τάξης να παρακολουθούν το ίδιο μάθημα, τη στιγμή που δεν μπορούνε να είναι δια ζώσης στη σχολική αίθουσα.

Στις 7 Απριλίου λοιπόν, το υπουργείο ζητούσε κατεπειγόντως (μέχρι χτες το πρωί) την «καταγραφή των αναγκών σε επίπεδο σχολικής μονάδας» σε συσκευές, με τη συμπλήρωση φόρμας, για την προμήθεια και παροχή εξοπλισμού στα σχολεία, «προκειμένου να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια και τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδα», όπως αναφέρει. Η εγκύκλιος πήγε στους διευθυντές-τριες με τη σημείωση ότι «Η τήρηση της ανωτέρω προθεσμίας είναι επιτακτική, δεδομένου ότι η όλη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα. Σημειώνεται ότι η μη υποβολή των αναγκών εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας συνεπάγεται τη μη συμμετοχή σας στην πράξη». Η κίνηση ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση, για να καλυφθούν οι ανάγκες, τις οποίες το υπουργείο αναγνώριζε.

Στις 9 Απριλίου, το υπουργείο έστειλε νέα εγκύκλιο με διευκρινίσεις. Εκεί, ανέφερε ότι… «η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων, (εκπαιδευτικών ή μαθητών). Η εγκύκλιος που ανέτρεπε την προηγούμενη, έδινε και άλλες 12 ώρες προθεσμία.

Δεν ήταν η μοναδική αστοχία του υπουργείου τις τελευταίες μέρες. Η διαρροή της εισήγησης της ύλης των πανελλαδικών σε εφημερίδα, πριν ανακοινωθεί επίσημα, περιστατικό που συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά, έχει προκαλέσει, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ένορκη διοικητική εξέταση…

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back