Ντοτη3 Δωδώνη πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Νέα Ζωή: Νέοι δρόμοι, πλατείες, όμβρια, οδοφωτισμός

Εικόνα του άρθρου Νέα Ζωή: Νέοι δρόμοι, πλατείες, όμβρια, οδοφωτισμός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/08/2025, 16:09
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Έργα συνολικού κόστους 2 εκατ. ευρώ δρομολογεί η δημοτική αρχή των Ιωαννίνων, στην περιοχή της Νέας Ζωής.

Η βασική χρηματοδότηση προέρχεται από τη δράση του Υπουργείου Εσωτερικών «Ανάπτυξη, αντικατάσταση ή/και επέκταση δικτύων υποδομής για τη Βελτίωση Συνθηκών Διαβίωσης ειδικών κοινωνικών ομάδων (Ρομά)», συν 250.000 ευρώ από πόρους του Δήμου.

Η Δημοτική Επιτροπή ενέκρινε την προκήρυξη του έργου στη συνεδρίαση της 22ας Αυγούστου. Η συνολική «διαδρομή» του έργου, μέχρι στιγμής (υποβολή πρότασης, έγκριση κ.λπ.) εκτείνεται σε όλο τον τελευταίο χρόνο.

Οι παρεμβάσεις θα γίνουν στη συνοικία της Νέας Ζωής όπου είναι εγκατεστημένος πληθυσμός Ρομά και συνίστανται στα εξής:

  • Αναβάθμιση οδικού δικτύου μήκους 1,5 χλμ.
  • Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης όμβριων υδάτων για την πρόληψη και περιορισμό πλημμυρικών φαινομένων.
  • Διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων έκτασης 3 στρεμμάτων με φυτεύσεις, παγκάκια, αρδευτικά κ.α.
  • Εγκατάσταση σύγχρονου οδοφωτισμού LED σε όλο το δίκτυο.


Σε δήλωσή του, ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας αναφέρει μεταξύ άλλων ότι το έργο στη Νέα Ζωή ειδικά δίνονται λύσεις σε χρόνια προβλήματα και μαζί με τις υπόλοιπες αποφάσεις της Δημοτικής Επιτροπής, μπαίνουν οι βάσεις για αναβάθμιση της καθημερινότητας στις γειτονιές της πόλης.

«Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη: δεν αφήνουμε καμία ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Επενδύουμε τόσο στο κέντρο όσο και στις γειτονιές, στις υποδομές, στους δημόσιους χώρους και στην εκπαίδευση. Θέλουμε έναν Δήμο που θα αναβαθμίζεται συνολικά, χωρίς αποκλεισμούς, με έργα ουσίας που θα αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό είναι το στοίχημα και αυτό υπηρετούμε με συνέπεια» αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κ. Μπέγκας.

ΣΧΟΛΙΑ
Μυστήριος
1. Λείπει η αναφορά σε ποδηλατόδρομο-ποδηλατόδρομους. Με ηλεκτρικό ποδήλατο ανεβαίνεις και ανωφέρειες. σαν την οδό Δραγούμη... την Παλαιολόγου... την Εκτελεσθέντων κ.ά. κι η Λεωφόρος Γράμμου ήταν ο πρώτος ποδηλατόδρομος της εποχής του 60-70, και με γυναικεία - μάλιστα- ποδήλατα! 2. Ποιος πρώην Δήμαρχος έχει σπίτι εκεί;
Μυστήριος
Διευκρίνιση: Η συνοικία Νέα Ζωή, είναι πάνω από τη Λ. Γράμμου. Οι οικισμός των Ρομά (αυθεντικών Ρομά) είναι κάτω από τη Λ. Γράμμου. Στενάκι στη Λ. Γράμμου 70, κολλητά με την αρχή του φράχτη του Αεροδρομίου. Πάνω από τη Λ. Γράμμου, στη Νέα Ζωή ζουν 5-7 οικογένειες, με ρίζες από Παρακάλαμο και Νότια Αλβανία, οι οποίοι ΔΕΝ αυτοπροσδιορίζονται ως Ρομά. Δεν μιλάνε την ίδια γλώσσα.
Μυστήριος
Ιδιαίτερα, στο τελείωμα της οδού Παλαιολόγου στη Λ. Γράμμου, όταν ρίχνει μεγάλες βροχές, κατεβαίνουν πολλά χαλίκια - κι άλλα μπάζα. Επιβαλλόταν η παρέμβαση! Άργησε να λέμε!
Cocompegkas
"Ποδηλατοδρόμος" που χρειάζεται ηλεκτρικό ποδήλατο για να τον ανεβείς δεν κάνει για ποδήλατο. Τo ηλεκτρικό ποδήλατο ΔΕΝ είναι ποδήλατο, είναι ΜΗΧΑΝΑΚΙ και απαγορεύεται να είναι σε ποδηλατοδρόμους. Στο εξωτερικό δεν υπάρχουν αποκλειστικά ποδηλατοδρόμοι μέσα στις πόλεις αλλά μια βαμμένη λωρίδα στο οδόστρωμα όπου κινούνται όλα τα οχήματα για να επισημάνει την προσοχή τον άλλων οδηγών προς τους ποδηλάτες. Οι αποκλειστικά "ποδηλατόδρομοι" είναι ελληνική πατέντα για να τρώγεται χρήμα του φορολογούμενου σε άχρηστα έργα για το θεαθήναι που υλοποιούνται από πολιτικάντηδες που δεν έχουν ιδέα από ποδήλατο και δεν σκοπεύουν να κάνουν οι ίδιοι, αλλά το προορίζουν για τον λαουτζίκο.
Μυστήριος
Δεν καταλάβατε το χιούμορ, που σατιρίζει ευγενικά τον Δήμαρχο! Ήδη πέρασε ένας μήνας από την εξαγγελία του Καχριμάνη για το άνοιγμα της Εγνατίας στο Δρίσκο... κι ο Δήμαρχος δεν πρόσθεσε "καπάκι"! Όσον αφορά την κατηγοριοποίηση των ποδηλάτων, ηλεκτρικών ή συμβατικών, μάλλον δεν έχετε σχηματίσει την ορθή άποψη/γνώση. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα (pedelec ευρωπαϊστί) υπάγονται κατά τον ΚΟΚ στην κατηγορία ποδήλατα. Κατά την ΑΙ ορίστε τι είναι ηλεκτρικό ποδήλατο Ένα pedelec είναι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο που παρέχει ηλεκτρική υποβοήθηση στην πεντάλ μόνο όταν ο αναβάτης πεντάλει ενεργά, με τη βοήθεια να διακόπτεται αυτόματα στην ταχύτητα των 25 km/h (ή 45 km/h για ένα speed pedelec). Τα pedelec ταξινομούνται γενικά ως συμβατικά ποδήλατα, ενώ τα speed pedelec, τα οποία υποστηρίζουν έως και 45 km/h, ταξινομούνται ως μοτοποδήλατα και απαιτούν δίπλωμα, ασφάλιση και κράνος, όπως αναφέρουν οι KOGA bikes. Βασικά Χαρακτηριστικά ενός Pedelec Ενεργή Πεντάλ: Το ποδήλατο κινείται κυρίως με μυϊκή δύναμη, με τον ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει υποστήριξη αντί να οδηγεί το ποδήλατο από μόνος του. Μέγιστη Ταχύτητα Υποβοήθησης: Η ηλεκτρική υποβοήθηση διακόπτεται όταν το ποδήλατο φτάσει τα 25 km/h. Ισχύς Μοτέρ: Η συνεχής ονομαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι περιορισμένη, συνήθως έως 0,25 kW (250 W). Αυτονομία: Το ποδήλατο διαθέτει έναν αισθητήρα που μετρά την καδέντωση του αναβάτη και παρέχει ανάλογη υποβοήθηση. Τύποι Pedelec Κανονικά Pedelec: Προσφέρουν υποβοήθηση έως 25 km/h και συνήθως ταξινομούνται ως κανονικά ποδήλατα, επιτρέποντας την κυκλοφορία σε ποδηλατόδρομους. Speed Pedelec (S-Pedelec): Προσφέρουν υψηλότερη ταχύτητα υποβοήθησης (έως 45 km/h), καθιστώντας τα ιδανικά για μεγαλύτερες αποστάσεις. Θεωρούνται «μοτοποδήλατα» λόγω της ταχύτητάς τους και υπόκεινται σε κανονισμούς όπως η ανάγκη για άδεια, ασφάλιση και το κατάλληλο κράνος. Γιατί να Επιλέξετε ένα Pedelec; Λιγότερη Κόπωση: Το pedelec κάνει τις διαδρομές λιγότερο κουραστικές, επιτρέποντας την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων χωρίς ιδρώτα. Υποβοήθηση σε Ανηφόρες: Είναι ιδανικό για χρήση σε περιοχές με λόφους ή για την αντιμετώπιση ισχυρών αντίθετων ανέμων. Ενεργή Άσκηση: Αν και παρέχει βοήθεια, διατηρεί τον αναβάτη ενεργό, κάνοντας κάτι για την υγεία του.
επειγόντως
Επειγόντως κόμβος στη διασταύρωση Βηλαρά και Βορείου Ηπείρου (και Κομνηνών). ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
syndromi piso