Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά: και γίνεται «τρίιχνος»

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά: και γίνεται «τρίιχνος»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/04/2021, 21:25
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η υπόθεση του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά», για τη μη κατασκευή του οποίου κανείς όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει αναλάβει την πολιτική ευθύνη, έχει καταλήξει σίριαλ.

Μετά την αποτυχία ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, ο οδικός άξονας θα… στενέψει με την προσδοκία ότι ίσως καταφέρει να εξασφαλίσει κάποια χρηματοδότηση! Από τετράιχνος μέχρι το Καλπάκι και από από εκεί τρίιχνος (αυτός ο όρος χρησιμοποιείται από την Περιφέρεια Ηπείρου) μέχρι την Κακαβιά, σχεδιάζεται πια ως όλος τρίιχνος.

«Στην τελευταία συνάντηση με τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιάννη Καραγιάννη, πριν από 15 ημέρες, ενημερωθήκαμε ότι η Ε.Ε. δεν θα χρηματοδοτήσει την προγραμματική περίοδο 2021-2028 κανένα έργο τετράιχνης διατομής και έτσι προχωρούμε σε τροποποίηση της μελέτης Γιάννενα-Κακαβιά, φαινομενικά (sic) ως τρίιχνου» είπε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης κατά την ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με θέμα τον απολογισμό για το 2020. Προφανώς, η Περιφέρεια Ηπείρου ευελπιστεί στα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ, στα μέτρα του οποίου προσπαθεί να «κόψει και να ράψει» έναν δρόμο, που δεν μπορεί να αποκαλείται πια αυτοκινητόδρομος.

Ως τρίιχνος δρόμος είχε περιγραφεί κάποια στιγμή από την Περιφέρεια Ηπείρου ως ένας δρόμος με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση συν μία λωρίδα να προσαρμόζεται ανάλογα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, «ήτοι σε τμήματα του ενός ή του άλλου ρεύματος κυκλοφορίας». Όσο για την αναφορά «φαινομενικά ως τρίιχνου» του κ. Καχριμάνη, απομένει να εξιχνιαστεί τι μπορεί να σημαίνει.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από ενάμιση χρόνο, οι τοπικοί φορείς είχαν ξεσηκωθεί με το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών να υποβαθμίσει τον οδικό άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» σε δίιχνο. Είχε ακολουθήσει πέρσι τον Ιανουάριο, μια σύσκεψη όλων των εμπλεκόμενων φορέων στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής Κώστα Τασούλα (!), όπου το… θέμα λύθηκε.

Το καλοκαίρι του 2020, το υπουργείο Υποδομών μεταβίβασε την αρμοδιότητα της ωρίμανσης των μελετών και της κατασκευής του οδικού άξονα στην Περιφέρεια Ηπείρου, όπου και παραμένει. Μετά προέκυψαν οι προσδοκίες μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, και τώρα έρχονται στο προσκήνιο ένας νέος σχεδιασμός και νέες προσδοκίες, χωρίς να συνοδεύονται, προς το παρόν τουλάχιστον, από ανακοινώσεις και δεσμεύσεις από το υπουργείο Υποδομών.

Κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο κ. Καχριμάνης παρέκαμψε… την αποτυχία με την κατασκευή του οδικού άξονα, επαναλαμβάνοντας τα γνωστά περί άρνησης των Ευρωπαίων για ένταξη συγκοινωνιακών έργων, παρά ελαχίστων εξαιρέσεων, στο Ταμείο Ανάκαμψης, και έδωσε, σε πολιτικό επίπεδο, σημασία στον αυτοκινητόδρομο Ε-65, που αποτέλεσε και βασικό στόχο της κυβέρνησης. «Χαιρετίζουμε ως ιδιαίτερα θετικό γεγονός την ένταξη προς χρηματοδότηση του έργου της σύνδεσης του Ε- 65 με την Εγνατία οδό, που στηρίξαμε διαχρονικά ως Περιφέρεια» τόνισε. 

Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο κ. Καχριμάνης δέχτηκε έντονη κριτική για τη μη ένταξη του άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» στο Ταμείο Ανάκαμψης, ιδιαίτερα από τον επικεφαλής της παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» Σπύρο Ριζόπουλο. «Το θέμα της Ιόνιας οδού είναι ανοιχτό εδώ και τρεις θητείες, με περιφερειάρχη τον κ. Καχριμάνη. Αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, δεν ευθύνομαι εγώ ούτε η αντιπολίτευση. Για την τεράστια απώλεια, ευθύνεται εκείνος». Κριτική άσκησαν και οι επικεφαλής των παρατάξεων «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας, o oποίος μίλησε για τις μη ώριμες μελέτες του έργου, και «Ήπειρος Όλον» Δημήτρης Δημητρίου.

.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back