Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά: «Έπεσε» στα 295 εκατ. ευρώ

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά: «Έπεσε» στα 295 εκατ. ευρώ
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/04/2021, 19:40
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πριν από λίγες ημέρες, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης ανακοίνωσε το «στένεμα» του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» με την προσδοκία ότι θα βρεθεί κάποια χρηματοδότηση, κι αφού είχε προηγηθεί το οριστικό όχι από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε.

Το υψηλό κόστος του οδικού αυτού άξονα σε συνδυασμό με την όχι ιδιαίτερα μεγάλη «εμπορικότητα» του δρόμου προβαλλόταν συχνά ο ένας από τους βασικούς αποτρεπτικούς παράγοντες για την κατασκευή του έργου.

Για το οδικό τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι, προϋπήρχαν μελέτες, με τον προϋπολογισμό να ορίζεται στα 350 εκατ. ευρώ. Το τμήμα αυτό είχε μελετηθεί ως τετράιχνος. Για το οδικό τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά, ο σχεδιασμός προέβλεπε αρχικά βελτίωση του δίιχνου δρόμου, ο οποίος στη συνέχεια έγινε τρίιχνος.

Ωστόσο, όλος ο οδικός άξονας μελετάται πια ως τρίιχνος (o όρος αυτός έχει δημιουργήσει μια σύγχυση όσον αφορά τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου) σε όλο το μήκος του, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται συνολικά στα 295 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από σημερινή ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου.

Ο περιφερειάρχης ενημέρωσε σχετικά και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή όπως και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Γ. Καραγιάννη σε συνάντηση που είχαν.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο κ. Καχριμάνης ενημέρωσε την ηγεσία του υπουργείου για την ωρίμανση της μελέτης του τμήματος Καλπάκι-Κακαβιά, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 65 εκατ. ευρώ (πριν λίγους μήνες ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ήταν 50 εκατ. ευρώ). Ο προϋπολογισμός δε της τρίιχνης διατομής του τμήματος Ιωάννινα-Καλπάκι ανέρχεται σε 230 εκατ. ευρώ. Δεν είναι σαφές αν σε αυτά τα κόστη περιλαμβάνονται και αυτά των απαλλοτριώσεων, τα οποία είχαν υπολογιστεί σε 25 εκατ. ευρώ βάσει του προηγούμενου σχεδιασμού (εδώ ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, τον περασμένο Δεκέμβριο, για τον προϋπολογισμό του έργου, με αφορμή τη διαδικασία που γινόταν για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης).

Μετά το Πάσχα, πάντως, αναμένεται να γίνει νέα συνάντηση του περιφερειάρχη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, όπου και θα παρουσιαστούν οι μελέτες.

Υπενθυμίζεται ότι από το καλοκαίρι του 2020 το υπουργείο Υποδομών μετέφερε την αρμοδιότητα για το έργο αυτό στην Περιφέρεια Ηπείρου.

Η περιφερειακή αρχή επιδιώκει το ίδιο «μοντέλο» και για την οδική σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα. Ο περιφερειάρχης, στη συνάντηση που είχε με τον κ. Καραμανλή, ζήτησε να παραδοθεί από το υπουργείο στην Περιφέρεια Ηπείρου η μελέτη που εκπονείται μέχρι το Ζέφυρο, προκειμένου να αναλάβει η τελευταία την ωρίμανση του έργου και την ένταξή του στο νέο ΕΣΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back