Από τις αρχές του 2026 (θεωρητικά), θα υπάρχουν δύο απευθείας οδικές διελεύσεις, από τα Γιάννενα προς την Αθήνα: ο νότιος άξονας και ο κεντρικός, με τον Ε65.
Ο νότιος άξονας (Ιόνια οδός-ζεύξη-Ολυμπία οδός) είναι η πιο γρήγορη διαδρομή, αλλά και ιδιαίτερα ακριβή. Μαζί με τη γέφυρα, τα διόδια μετ’ επιστροφής κοστίζουν 43,05 ευρώ:
- Ελευσίνα 2.4 €
- Ισθμός 2 €
- Κιάτο 2.6 €
- Ελαιώνας 3.7 €
- Ρίο 2.6 €
- Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου 15.4 €
- Κλόκοβα 3.4 €
- Αγγελόκαστρο 4 €
- Μενίδι 3.4 €
- Τέροβο 3.55 €
Με κόστος 43,05 ευρώ, το χιλιόμετρο κοστίζει 0,10 ευρώ.
Από τον βορρά, σήμερα η διαδρομή είναι φθηνότερη σε ό,τι αφορά τα διόδια: 27,40 ευρώ, με κόστος χιλιομέτρου περίπου 0,06 ευρώ.
- Παμβώτιδα 1,55€
- Μαλακάσι 1,90€
- Πλευρικά Καλαμπάκας 0.95 €
- Τρίκαλα 3.1 €
- Σοφάδες 3.55 €
- Λιανοκλάδι 1.95 €
- Αγία Τριάδα 2 €
- Τραγάνα 4.35 €
- Θήβα 4.4 €
- Αφίδνες 3.75 €
Η «πάνω» διαδρομή είναι πιο μεγάλη κατά 40 περίπου χιλιόμετρα. Επίσης, περιλαμβάνει τα 40 περίπου χιλιόμετρα της παλιάς εθνικής Ιωαννίνων-Τρικάλων, από την Παναγιά μέχρι την Καλαμπάκα, όπου οι οδηγοί μπορούν να μπούνε πλέον στον Ε65.
Σημειώνεται ότι μεγάλο κομμάτι του βόρειου τμήματος του Ε65 έχει ασφαλτοστρωθεί ήδη. Πρόκειται για το τμήμα αμέσως μετά την Καλαμπάκα, που οδηγεί από τη Θεσσαλία προς την Εγνατία οδό και είναι και το πιο εύκολο, συγκριτικά, κομμάτι των 46 χλμ του δρόμου.
Εννοείται ότι από τα 16 περίπου ευρώ της διαφοράς των διοδίων, ένα κομμάτι πηγαίνει στη δαπάνη του καυσίμου.
Κατά τα λοιπά, ο Ε65 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί κάπου στις αρχές του 2026, με περισσότερα διόδια, όπως αναμένεται…