Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 11-05-2021, 14:07
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μια έρευνα αγοράς για τα ηπειρώτικα παραδοσιακά τρόφιμα πραγματοποίησε το Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου.

Η έρευνα αποτελεί μια πρώτη αποτίμηση της άποψης των καταναλωτών για τα τρόφιμα αυτά. Σε αυτήν συμμετείχαν 510 άτομα, σε πανελλαδικό επίπεδο – τα περισσότερα ήταν κάτοικοι της Ηπείρου.

Ποια είναι τα αποτελέσματα; Ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν τα ηπειρώτικα προϊόντα, την τοπική τους παραγωγή και τα οφέλη στην υγεία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι οι εταιρίες παραγωγής των τροφίμων δεν είναι ικανές να τα προωθήσουν εκτός Ηπείρου (54,4%) και ότι γενικότερα η προώθησή τους μάλλον δεν είναι ακόμη ικανοποιητική (μόνον 7,1% θετική άποψη).

Οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τα supermarket κυρίως (89,2%), με συχνότητα μία φορά την εβδομάδα (38,9%), ή μία φορά τον μήνα (26,7%). Προτιμούν με σειρά επιλογής τα παραδοσιακά ηπειρωτικά τυριά (94,3%), τα γαλακτοκομικά (69,4%), τα κρασιά (39,1%), τα αρωματικά φυτά (27,3%),  το μέλι (38,5%), τα ζυμαρικά (19,6%), τα όσπρια (18,4%) και το λάδι (14,6%). Η έρευνα αυτή αγοράς, η οποία έγινε με διαδικτυακό τρόπο το φθινόπωρο, δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Αpplied Sciences (εδώ).

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, αναφέρει σε γραπτή του δήλωση ότι «αυτά μάς δείχνουν  τον δρόμο για το πώς να προχωρήσουμε τόσο ως προς στην αναγνώριση των καταναλωτών των παραδοσιακών προϊόντων μετά την πανδημία όσο και ως προς τη διαμόρφωση του κατάλληλου branding για αυτούς τους καταναλωτές. Στην επόμενη φάση σκοπεύουμε να διερευνήσουμε  την εμπιστοσύνη των ελλήνων καταναλωτών ως προς τα παραδοσιακά τρόφιμα γενικότερα για να σταθμίσουμε τη θέση των ηπειρωτικών τροφίμων, και να επιλέξουμε τη στρατηγική προσέγγιση στην ελληνική αγορά, πριν προχωρήσουμε με περαιτέρω έρευνες ακόμη και σε αγορές του εξωτερικού».  


* Φωτό αρχείου

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα