Ντοτη3 drosia piso
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

ΗΠΑ: Χρήστες, εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και... διαφάνεια

Εικόνα του άρθρου ΗΠΑ: Χρήστες, εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και... διαφάνεια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/09/2024, 10:38
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης συλλέγουν, μοιράζονται και επεξεργάζονται τεράστιο όγκο πληροφοριών για τους χρήστες τους, προσφέροντας παράλληλα ελάχιστη διαφάνεια ή έλεγχο, μεταξύ άλλων για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται από συστήματα που ενσωματώνουν τεχνητή νοημοσύνη, αναφέρει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.

Η έκθεση ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες διαχειρίζονται τα δεδομένα των χρηστών, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι πολιτικές διαχείρισης και διατήρησης δεδομένων σε πολλές από τις εταιρείες ήταν «θλιβερά ανεπαρκείς».

Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης συλλέγουν δεδομένα μέσω τεχνολογιών παρακολούθησης που χρησιμοποιούνται στις διαδικτυακές διαφημίσεις και αγοράζουν πληροφορίες από μεσίτες δεδομένων, καθώς και με άλλα μέσα, δήλωσε η FTC.

«Ενώ είναι κερδοφόρες για τις εταιρείες, αυτές οι πρακτικές παρακολούθησης μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή των ανθρώπων, να απειλήσουν τις ελευθερίες τους και να τους εκθέσουν σε πλήθος ζημιών, από την κλοπή ταυτότητας έως την παρακολούθηση», δήλωσε η πρόεδρος της FTC Λίνα Χαν.

Το απόρρητο των δεδομένων, ιδίως για τα παιδιά και τους εφήβους, είναι ένα καυτό θέμα. Η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ εξετάζει νομοσχέδια που ψηφίστηκαν από τη Γερουσία τον Ιούλιο και αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους νεότερους χρήστες.

Εν τω μεταξύ, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας προσπαθούν να αποκτήσουν πηγές δεδομένων για να εκπαιδεύσουν τις αναδυόμενες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης τους. Οι συμφωνίες για τα δεδομένα αποκαλύπτονται σπάνια και συχνά περιλαμβάνουν ιδιωτικό περιεχόμενο που κλειδώνεται πίσω από τοίχους πληρωμών και οθόνες σύνδεσης, με ελάχιστη ή καθόλου ειδοποίηση προς τους χρήστες που το δημοσίευσαν.

Εκτός από τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες ασχολούνται με τις υπηρεσίες τους, οι περισσότερες από τις εταιρείες που εξέτασε η FTC συνέλεξαν την ηλικία και το φύλο των χρηστών ή το μάντεψαν με βάση άλλες πληροφορίες. Ορισμένες συγκέντρωναν επίσης πληροφορίες σχετικά με το εισόδημα, την εκπαίδευση και την οικογενειακή κατάσταση των χρηστών, ανέφερε η FTC.

Οι εταιρείες συνέλεξαν δεδομένα για άτομα που δεν χρησιμοποιούσαν τις υπηρεσίες τους και ορισμένες δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσουν όλους τους τρόπους με τους οποίους συνέλεγαν και χρησιμοποιούσαν δεδομένα, δήλωσε η FTC.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
prolamvano