Η προειδοποίηση της Volkswagen την περασμένη εβδομάδα για περικοπές θέσεων εργασίας και πιθανό κλείσιμο γραμμών παραγωγής στην εγχώρια αγορά για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της προκάλεσε σοκ στη χώρα.
Σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι καταργεί μια σειρά από συλλογικές συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένης της εγγύησης θέσεων εργασίας μέχρι το 2029 σε έξι γερμανικά εργοστάσια, αυξάνοντας την προοπτική απολύσεων από το επόμενο έτος, στις οποίες οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν ορκιστεί να αντισταθούν.
Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης ακυρώνει τις εγγυήσεις απασχόλησης δεκαετιών στο πλαίσιο μιας προσπάθειας συρρίκνωσης του κόστους καθώς πιστεύει ότι έτσι θα αντιπαλέψει τους φθηνότερους ασιατικούς ανταγωνιστές της.
Η Volkswagen απείλησε επίσης ότι θα μπορούσε να κλείσει τα εργοστάσιά της στο γερμανικό έδαφος για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της, η οποία προκάλεσε σοκ στον παγκόσμιο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και προκάλεσε την ανησυχία της γερμανικής κυβέρνησης.
Ο επικεφαλής του επιχειρησιακού συμβουλίου της εταιρείας υποσχέθηκε σθεναρή αντίσταση κατά των απολύσεων και του κλεισίματος των εργοστασίων, κατηγορώντας τη διοίκηση για τα δεινά της Volkswagen.
Τα σύννεφα καταιγίδας έχουν διαμορφωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, λόγω της εκτίναξης του κόστους παραγωγής, της ασθενέστερης εγχώριας οικονομίας μετά το COVID-19 και του έντονου ανταγωνισμού από την Κίνα. Η παραπαίουσα στρατηγική της VW για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) επέτεινε τα προβλήματα των εσόδων της εταιρείας.
Οι επώδυνες μεταρρυθμίσεις της VW μπορούν να θεωρηθούν ως μέρος των ευρύτερων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η γερμανική οικονομία των 4,2 τρισεκατομμυρίων ευρώ, όπου οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, η ενεργειακή κρίση - ιδίως λόγω της μείωσης των ρωσικών προμηθειών φυσικού αερίου - και η απώλεια ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έχουν πλήξει την ανάπτυξη.
Η οικονομία της Γερμανίας συρρικνώθηκε κατά 0,3% πέρυσι, σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία Destatis. Τρία κορυφαία οικονομικά ινστιτούτα έχουν προβλέψει αύξηση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) κατά 0% το 2024. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα 10 συνεχόμενα χρόνια ανάπτυξης που γνώρισε η Γερμανία πριν από την πανδημία του κοροναϊού - τη μεγαλύτερη περίοδο ανάπτυξης από την επανένωση το 1990.
Με πληροφορίες από Reuters, DW. Φωτογραφία: Volkswagen/Χ