Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η «μάχη της μάσκας» και η σεναριολογία

Εικόνα του άρθρου Η «μάχη της μάσκας» και η σεναριολογία
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/08/2020, 17:27
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πριν από μερικές μέρες, διατάχθηκε εισαγγελική έρευνα για ομάδα στο facebook, η οποία παρακινεί τους γονείς να αντιταχθούν στη χρήση μάσκας στα σχολεία.

Η έρευνα έγινε στο πλαίσιο της νομοθεσίας για τις διαδώσεις αναξιόπιστων ειδήσεων και η σελίδα κατέβηκε άμεσα. Επέστρεψε πριν από λίγες μέρες ως ιδιωτική και έχει φτάσει στα 35.000 μέλη…

Το «κίνημα της αντι-μάσκας» στα σχολεία έχει πάρει διαστάσεις. Χρησιμοποιεί ακόμα και διατυπωμένες απόψεις επιστημόνων που πιστεύουν ότι δεν θα είναι εύκολη η εφαρμογή του μέτρου σε μικρές ηλικίες, χωρίς να διαφωνούν με την αναγκαιότητά του, μέχρι και την παραφιλολογία που αναπτύσσει στις ΗΠΑ το Fox News, το οποίο πρακτικά κάνει προεκλογική εκστρατεία υπέρ του Τραμπ.

Στο επίκεντρο της, ουδόλως ψύχραιμης περιρρέουσας ατμόσφαιρας, βρέθηκε και ο Τάσος Χατζής, ο διευθυντής Παιδιατρικής ΜΕΘ στο Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών, που κατάγεται από τα Γιάννενα. Ο κ. Χατζής, σε κείμενό του στις 8 Αυγούστου, διατύπωνε παρατηρήσεις στον τρόπο χρήσης της μάσκας από παιδιά. Το κείμενο, στο οποίο ο κ. Χατζής χρησιμοποίησε και κάποιες «κάθετες» εκφράσεις, έγινε σημείο αναφοράς  για το «μασκομαχικό κίνημα», μέχρι προχτές, που με δηλώσεις του, επαναδιατύπωσε τη θέση του, λέγοντας ότι η μάσκα είναι μέσο προστασίας και πρέπει να χρησιμοποιείται στα σχολεία. Αυτόματα, έγινε στόχος αρκετών που με σχόλιά τους τον κατηγορούν για αλλαγή στάσης κ.α.

Ο κ. Χατζής δεν είναι ο μόνος  γιατρός που έχει κάνει παρατηρήσεις για τη χρήση της μάσκας, όχι για την αναγκαιότητα ή τη χρησιμότητά της, αλλά για το πώς πρέπει να χρησιμοποιείται από τα παιδιά. Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «δεν υπάρχει κανείς κίνδυνος από την απλή χρήση της μάσκας» και διαχώρισε πλήρως τη θέση του από το σεναριολογικό στρατόπεδο που αντιδρά.

Πρόσθεσε ακόμα τη μοναδική, κατά την άποψή του εξαίρεση, στην περίπτωση της φυσικής αγωγής. Σε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρίας Ανδρέας Κωνσταντόπουλος τονίζει σχετικά με το αν η μάσκα δημιουργεί πρόβλημα στην αναπνοή: «Όχι. Ακόμη και όταν παίζει ή τρέχει το παιδί στο διάλειμμα. Εξαιρείται η περίπτωση της έντονης γυμναστικής άσκησης (τότε όμως πρέπει να τηρούνται μεγάλες αποστάσεις) ή περιπτώσεις ύπαρξης χρόνιου σοβαρού αναπνευστικού προβλήματος, συνήθως κληρονομικού». Αφήνει δηλαδή και αυτός το περιθώριο για τη γυμναστική.

Όλα αυτά είναι αρκετά σχετικά ωστόσο, στο σύμπαν της σεναριολογίας. Μεγάλη ευθύνη για την τροφοδοσία του, φέρει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας και οι παλινδρομήσεις του. Χρειάστηκαν ελάχιστες ώρες από τη δήλωση της υπουργού Παιδείας ότι δεν θα διατεθούν δωρεάν μάσκες, για την αναιρέσει ο υπουργός Εσωτερικών, ότι οι μάσκες θα διατεθούν δωρεάν. Στο μεσοδιάστημα ωστόσο, η «επικοινωνιακή γραμμή» της κυβέρνησης ήταν ότι η δωρεάν μάσκα είναι «λαϊκισμός».

Τα αντιφατικά μηνύματα από την εξουσία, πάντα δημιουργούν σύγχυση στους πολίτες και αυτό διαφαίνεται σε όλη την περίοδο της πανδημίας. Η αντίληψη «δεν υπάρχει κοροναϊός» κατατρώει ακόμα και σοβαρές επιστημονικές επισημάνσεις και απόψεις.

Επίσης, το «μάσκα ή όχι μάσκα» έχει αποκρύψει ένα άλλο, πολύ σημαντικότερο πρόβλημα: ότι, εξαιτίας της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας, οι τάξεις στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς θα λειτουργήσουν με μεγαλύτερους αριθμούς στον πληθυσμό της τάξης, από αυτούς που ίσχυαν όταν έκλεισαν τα σχολεία τον περασμένο Μάρτιο.

Η απόφαση αυτή είναι μια κεντρική πολιτική επιλογή και έχει να κάνει με τη γενική περιστολή του αριθμού εκπαιδευτικών, των εγγενών αναγκών της εκπαίδευσης και των κρατικών εξόδων. Είναι ενδεικτικό ότι στον κυκεώνα της «μασκομαχίας» περνάνε σε δεύτερο πλάνο υπουργικές αποφάσεις που ουσιαστικά αποκλείουν εκπαιδευτικούς με θαλασσαιμία και σκλήρυνση κατά πλάκας, από τους αναπληρωτές.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι δεν λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ότι το υπουργείο δεν έχει σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων. Η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της ζητάει μείωση του αριθμού μαθητών-τριων ανά τμήμα στους 15, εύρεση χώρων για να λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες και να εξασφαλιστούν οι μεγαλύτερες αποστάσεις, μαζικά, επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητικό πληθυσμό, κ.α.  

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back