Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η ατυχής περίπτωση της πεζοδρόμησης

Εικόνα του άρθρου Η ατυχής περίπτωση της πεζοδρόμησης
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/06/2020, 21:54
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η δημοτική αρχή αποπειράθηκε να πεζοδρομήσει την παραλίμνια περιοχή, ένα ενδιαφέρον εγχείρημα που είχε ξαναγίνει στο παρελθόν, χωρίς όμως επιτυχία, και πάλι.

Ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ τόνισε μεταξύ άλλων στο (πρώτο δια ζώσης μετά από καιρό) δημοτικό συμβούλιο, ότι η πεζοδρόμηση «κάλυψε την ανάγκη των πολιτών για περπάτημα και ποδηλατοβόλτα ειδικά μετά την καραντίνα, όπου η ανάγκη για έξοδο ήταν μεγάλη». Σημειωτέον, ότι κατά την περίοδο της καραντίνας, στο ίδιο σημείο είχε απαγορευτεί η κίνηση,

Ο κ. Ελισάφ τόνισε μεταξύ άλλων ότι «το διάστημα αυτό δεν είχαμε φοιτητές, δεν είχαμε τουρίστες και ο καιρός δεν βοήθησε. Προκλήθηκαν κυκλοφοριακά προβλήματα όμως το παραλίμνιο δεν μπορεί να αποτελεί ένα ατελείωτο πάρκινγκ».

Στην πεζοδρόμηση αντιτάχθηκαν οι καταστηματάρχες της περιοχής γιατί, όπως ανέφεραν, αφενός δεν υπήρξε κάποια κυκλοφοριακή μελέτη, αφετέρου γιατί «θα αφανιστούν οικονομικά».

 Η παράταξη της δημοτικής αρχής «Γιάννενα τώρα» με ανακοίνωσή της, ζητάει να εφαρμοστεί το μέτρο, αν όχι στο παραλίμνιο, σε άλλες περιοχές της πόλης.

Επικαλείται μάλιστα την απόφαση της κυβέρνησης που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ πριν από μερικές μέρες και στην οποία, η γενική γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Ενέργειας εισηγείται τις τεχνικές οδηγίες για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, ποδηλάτου, κ.α.

Η οδηγία ήρθε μερικές μέρες αργότερα από την εφαρμογή του «μεγάλου περιπάτου» στην Αθήνα, που χρησιμοποιεί αρκετές από τις εισηγήσεις της (μονοδρόμηση και απόδοση λωρίδων σε πεζούς, διαφορετικά χρώματα σε λωρίδες κ.α.). Στην αιτιολόγησή της, οι εισηγητές χρησιμοποιούν αρκετά τα επιχειρήματα της εφαρμογής των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας και τη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου.

Τα «Γιάννενα τώρα» σημειώνουν ότι παραμένουν πιστά στο προεκλογικό πρόγραμμά τους, που λέει ότι «η πεζοδρόμηση της παραλίμνιας περιοχής, η επέκταση του ποδηλατοδρόμου και η προώθηση της διάδοσης του ποδηλάτου και της πεζοπορίας ως τρόπο ζωής συνδέονται με τη βελτίωση της δημόσιας υγείας και την ποιότητα ζωής των κατοίκων». Αυτή η πρόταση ωστόσο, δεν εφαρμόζεται επί του παρόντος, όπως ανέφερε και ο δήμαρχος…

Ζητάει εναλλακτικές προτάσεις και λύσεις «που θα ικανοποιούν το σύνολο των πολιτών, ώστε να συνυπάρχουν τα ποδήλατα και οι πεζοί με τα αυτοκίνητα. Με την απόσπαση πλήρους λωρίδας κυκλοφορίας μπορεί να δοθεί χώρος σε πεζούς και ποδηλάτες, όπως επίσης με την επιλογή οδών που θα οριστεί μικρότερο όριο ταχύτητας μπορεί να δοθεί προτεραιότητα στα ποδήλατα και στους πεζούς».

Τέλος, αφήνει και απαλές αιχμές, λέγοντας ότι «λύσεις υπάρχουν, αρκεί βέβαια να υπάρχει καλή θέληση και να αντιλαμβάνονται όλοι και τις ανάγκες των άλλων».

ΣΧΟΛΙΑ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΠΑΣΙΟΥΚΑΣ
Πιστεύω πως η πόλη και η ποιότητα ζωής θα αλλάξουν θετικά με την πεζοδρόμηση του παραλίμνιου αλλά χρειάζεται σοβαρή μελέτη διευθέτησης των προβλημάτων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back