Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 28-02-2020, 12:51
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Δεν είναι και πολύ θετικά τα νέα από το Υπουργείο Υποδομών, για το δρόμο Ιωάννινα-Κακαβιά, ούτε όμως και για τον Ε65.

Στα ουσιαστικά, είναι ότι κανένα από τα δύο έργα δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις για κυκλοφορία, ώστε να τύχει ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Αυτός είναι και ο λόγος που ούτε η προηγούμενη κυβέρνηση, ανεξάρτητα με τις (όχι περιεκτικές) υποσχέσεις και δηλώσεις, ούτε όμως η παρούσα, μπορούν να αντιπαρέλθουν το βασικό απαιτούμενο για δύο δύσκολους και ακριβούς δρόμους: τα χρήματα. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από όσα συζητήθηκαν στο υπουργείο και μετέφερε ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης που παρέστη στη δεύτερη συνάντηση στο Υπουργείο Υποδομών (αυτή τη φορά… στο υπουργείο και όχι στο γραφείο του προέδρου της Βουλής), παρόντος του υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή και υπηρεσιακών παραγόντων.

Αυτό πρακτικά που είπε το υπουργείο και μετέφερε ο κ. Καχριμάνης, είναι ότι «τα κριτήρια για τα διευρωπαϊκά δίκτυα άλλαξαν  από το 2015», οπότε η χρηματοδότηση είναι δύσκολη, για τους δύο μεγάλους άξονες, αλλά και τα υπόλοιπα κομμάτια των διευρωπαϊκών αξόνων σε Πρέβεζα και Θεσπρωτία.

«Τα τετράιχνα δίκτυα, από το 2015 θέλουν προδιαγραφές που δεν έχουμε» είπε ο κ. Καχριμάνης. Κατηγόρησε μεν την προηγούμενη κυβέρνηση ότι δεν προχώρησετο θέμα, αλλά πρακτικά, ευθυγραμμίστηκε με τη θέση των υπηρεσιών (αλλά και της νυν πολιτικής ηγεσίας), ότι πρέπει να  βρεθεί εναλλακτικός τρόπος. Οι υπηρεσίες πρότειναν μικρότερο δρόμο, προκαλώντας αντιδράσεις και τελικά, τη σύσκεψη φορέων στη Βουλή.

Τώρα, τα πράγματα επιστρέφουν  στο «δύσκολα».

Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Καχριμάνης, υπάρχει δέσμευση να παραδοθεί η μελέτη του τμήματος Καμπής ώστε να επιδιωχθεί η ωρίμανση και τελικά, δημοπράτηση του τμήματος, όπως επίσης το ίδιο να γίνει και με τη μελέτη του τμήματος στην Πάργα.

Για το φλέγον θέμα, υπάρχει μια άλλη δέσμευση από το υπουργείο: Να δώσει 100 εκατ. Ευρώ  (50 το χρόνο) το υπουργείο και να συνεισφέρει άλλα 50 εκατ.  η Περιφέρεια Ηπείρου από το περιφερειακό πρόγραμμα (το τρέχον ή το επόμενο) και να επιδιωχθεί η κατασκευή του έργου με παραχώρηση.

Ο κ. Καχριμάνης είπε επίσης ότι υπήρχε μια συζήτηση με τη Νέα Οδό, να φτάσει η Ιόνια μέχρι Κακαβιά, επέκταση για την οποία η εταιρία (άγνωστο αν το έκανε σε επίσημο επίπεδο), ζήτησε επέκταση της παραχώρησης για δέκα χρόνια ακόμα.

Πρακτικά, από τα παραπάνω προκύπτει ότι για τα δύο συγκεκριμένα οδικά έργα, είμαστε… πίσω. Ότι πρακτικά, οι επαφές που γίνονταν (και γίνονται) με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν έχουν αντίκρισμα και ότι αμφότερες οι κυβερνήσεις, από τότε που έμειναν εκτός «διαπραγματεύσεων» κομμάτια όπως ο Ε65, μέχρι τώρα, δεν έχουν καταφέρει κάτι ουσιαστικό.

Αυτό που αλλάζει είναι ότι η Περιφέρεια θα πρέπει να αναλάβει πιο δραστικό ρόλο, να βρει χρήματα, αλλά και να διεκδικήσει την κατασκευή (τουλάχιστον των διευρωπαϊκών δικτύων που είναι στην περιοχή ευθύνης της), με όρους σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων.

Ο κ. Καχριμάνης πρόσθεσε ότι «αν δεν ακροβατήσουμε, δεν υπάρχει καμία περίπτωση αυτό το  τμήμα να κατασκευαστεί στην επόμενο προγραμματική περίοδο με  τέσσερις (δύο +δύο) λωρίδες. Αν μπούμε σε αυτή τη διαδικασία χρειάζεται να γίνουν νέες μελέτες για την κυκλοφοριακή κίνηση, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι σιγά- σιγά το δίκτυο μέχρι την Τεργέστη γίνεται. Και θα απαιτήσουμε ποσά έξω από τα συγχρηματοδοτούμενα που  έχει είτε το τομεακό του Υπουργείου είτε το δικό μας στο 2021-2027».

Κατέληξε τονίζοντας ότι «αυτό ξεφεύγει από τις δικές μας δυνατότητες. Θα το  θέσω στο Περιφερειακό Συμβούλιο,  θα συζητήσω με όλους και τελικά θα πάρουμε απόφαση, αφού ωριμάσουμε και άλλο τις γνώσεις μας σε κάποια πράγματα, τα οποία μας ήρθαν όλα μαζί».


ComCom
200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα