Την ανέγερση ενός ξενοδοχείου 300 κλινών, σε παραλίμνια έκταση 40 στρεμμάτων εκτός σχεδίου της πόλης των Ιωαννίνων, στην περιοχή του Βοτανικού, δρομολογεί (και πάλι) η «Παραλίμνειος ΞΤΟΕ» του Ομίλου Mitsis, διαχειριστή του ξενοδοχείου Grand Serai-Xenia.
Ο σχεδιασμός για την ανέγερση του συγκεκριμένου ξενοδοχείου «μετράει» τουλάχιστον 15 χρόνια. Την περίοδο εκείνη, οι ενέργειες «πάγωσαν». Το ξενοδοχείο… επέστρεψε το 2017, με την αρχιτεκτονική μελέτη να απορρίπτεται από το υπουργείο Πολιτισμού.
Η έγκριση αυτή ήταν απαραίτητη καθώς η περιοχή όπου θα ανεγερθεί το ξενοδοχείο (δίπλα από το Παραλίμνιο Ψυχαγωγικό Πάρκο), είναι χαρακτηρισμένη ως «τόπος ιστορικός και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους» με απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού το 1977.
Η εταιρία προχώρησε σε αλλαγές επί της μελέτης, με κυριότερες την κατασκευή δύο διακριτών κτιρίων που δεν ξεπερνούν σε ύψος τα 10,5 μέτρα και τη χρήση αποκλειστικής εισόδου από τη λεωφόρο Γεννηματά (και όχι από την παραλίμνια οδό). Το υπουργείο Πολιτισμού είπε τελικά το «ναι» και το 2021 ήρθε η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας.
Σύμφωνα με την περιβαλλοντική αδειοδότηση, σε τμήμα της έκτασης θα δημιουργηθεί και ένας τεχνητός υγροβιότοπος επιφάνειας 1 στρέμματος, στο πλαίσιο της προστασίας της ευαίσθητης τοπικής πανίδας και ορνιθοπανίδας.
Κατά τη διαδικασία των γνωμοδοτήσεων επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η επιτροπή περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου είχε γνωμοδοτήσει θετικά, κατά πλειοψηφία, ενώ αντιρρήσεις είχε εκφράσει ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Ιωαννίνων.
Πέντε χρόνια λοιπόν μετά την περιβαλλοντική αδειοδότηση, η «Παραραλίμνειος ΞΤΟΕ» φαίνεται ότι «ξεπαγώνει» το σχέδιο. Τον Φεβρουάριο του 2026, η Υπηρεσία Δόμησης Ιωαννίνων έδωσε την προέγκριση της οικοδομικής άδειας, ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων, στην τελευταία του συνεδρίαση, έδωσε τη σύμφωνη γνώμη του για τη μετατροπή της υποχρέωσης (εκ μέρους της εταιρίας) παραχώρησης κοινόχρηστης γης (έκτασης 270 τμ) σε χρηματική καταβολή.