Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 15-01-2021, 14:28
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αν ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης δεν είχε «προδώσει» φωτογραφικά με ένα tweet, τη συνάντηση που είχε στο γραφείο του με τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη και τον δήμαρχο Ιωαννίνων Μωυσή Ελισάφ, η συνάντηση αυτή θα μπορούσε να μην απασχολεί σήμερα την επικαιρότητα…

Αρκετά συχνά, εξάλλου, οι τοπικές αρχές συναντώνται με υπουργούς, γενικούς γραμματείς κ.λπ, για να πιέσουν για την επίλυση προβλημάτων. Και τα αποτελέσματα των συναντήσεων αυτών, φαίνονται συνήθως μετά από καιρό. Όλα τα άλλα, λειτουργούν μόνο σε επικοινωνιακό επίπεδο. Βέβαια, λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, τα της επιχειρηματικότητας θα έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή σε μια συνάντηση με τον κ. Γεωργιάδη.

Σε σημερινό δελτίο Τύπου, λοιπόν, η δημοτική αρχή Ιωαννίνων αναφέρεται στις συναντήσεις που είχε με τον  υπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη για το προκάτ κλειστό γυμναστήριο (διαβάστε εδώ) και για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, αλλά και με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Στις συναντήσεις αυτές ο κ. Ελισάφ ήταν μαζί με τον κ. Καχριμάνη. Για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, τα όσα αναφέρονται στο δελτίο Τύπου του Δήμου είναι απλώς γενικόλογα, όπως «η στήριξη της επιχειρηματικότητας αποτελεί προϋπόθεση ώστε η περιοχή των Ιωαννίνων και της Ηπείρου να επανέλθει σε αναπτυξιακούς ρυθμούς».

Όσον αφορά τη συνάντηση με τον κ. Καραμανλή, ο δήμαρχος ζήτησε αυτό που ζητάει… εδώ και δύο μήνες: Μια λύση για να μη «χαθεί» ένα σημαντικό οδικό έργο - ο μεγάλος δακτύλιος της πόλης (κόμβος Βογιάννου-Πανηπειρωτικό Στάδιο), προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ, ένα έργο ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020» από τον Σεπτέμβριο του 2019.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε, η δημοτική αρχή μπορεί να υποστήριζε ότι ήταν «θέμα ημερών» η δημοπράτηση του έργου, αλλά τα πράγματα ήρθαν αλλιώς, τελικά. Η δημοτική αρχή φαίνεται ότι δεν είχε υπολογίσει τον χρόνο που χρειάζεται για να γίνει η εκδίκαση για τον καθορισμό της τιμής αποζημίωσης. Και επιπλέον τα περιοριστικά μέτρα που είχαν επιπτώσεις και στη λειτουργία των δικαστηρίων, φέρνοντας πίσω τις όλες διαδικασίες. Χωρίς τον καθορισμό της τιμής αποζημίωσης από το δικαστήριο, η δημοπράτηση του έργου δεν μπορεί να γίνει.

Στις 2 Δεκεμβρίου, σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων, ο αντιδήμαρχος Έργων Γιώργος Αρλέτος είχε παραδεχτεί ότι «κινδυνεύει το έργο» ενώ είχε αναφέρει ότι υπάρχουν συνεννοήσεις με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και το υπουργείο για να ξεπεραστούν τα εμπόδια. Οι συνεννοήσεις αυτές προφανώς δεν έπιασαν τόπο.

Κι έτσι ο δήμαρχος ζήτησε από τον υπουργό να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με νομοθετική ρύθμιση, «πράγμα για το οποίο δεσμεύτηκε ο υπουργός πως θα γίνει άμεσα».

Βέβαια, το έργο του δακτυλίου δεν είναι το μόνο έργο που βρίσκεται αντιμέτωπο με αυτό το πρόβλημα. Το ίδιο πρόβλημα έχει και η Παράκαμψη της αρχαίας Νικόπολης, στην Πρέβεζα. Ένα έργο επίσης ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020», με προϋπολογισμό 17,6 εκατ. ευρώ.

Σε ανακοίνωσή του, την 1η Δεκεμβρίου του 2020, ο περιφερειάρχης κ. Καχριμάνης είχε αναφέρει ότι ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών «στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο να περιλάβει ρύθμιση, με την οποία να επιτρέπεται η δημοπράτηση έργων που είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ, χωρίς να υπάρχουν αποφάσεις για τις απαλλοτριώσεις, οι οποίες θα είναι όμως υποχρεωτικές πριν την υπογραφή των συμβάσεων με τους αναδόχους».

Το αίτημα λοιπόν για νομοθετική ρύθμιση δεν είναι καινούριο. Τόσο η Περιφέρεια Ηπείρου όσο και ο Δήμος Ιωαννιτών το έχουν θέσει στο υπουργείο εδώ και δύο μήνες τουλάχιστον, όπως προκύπτει από τις σχετικές δηλώσεις. Σε αναμονή λοιπόν της υλοποίησης της δέσμευσης του υπουργού… Προς το παρόν τα δύο σημαντικά οδικά έργα της Παράκαμψης Νικόπολης και του μεγάλου δακτυλίου των Ιωαννίνων παραμένουν στάσιμα.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα