Oikonomou pisoi
ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

ΕΚ: Νέοι κανόνες για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων

Εικόνα του άρθρου ΕΚ: Νέοι κανόνες για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/10/2018, 22:26
ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Νέους κανόνες που εξασφαλίζουν καλύτερη προστασία για τα παιδιά, θα είναι αυστηρότεροι στο χώρο της διαφήμισης και θα θέτουν 30% όριο ευρωπαϊκών έργων σε καταλόγους ηλεκτρονικών πλατφορμών με βίντεο κατά παραγγελία, υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με 452 ψήφους υπέρ, 132 ψήφους κατά, και 65 αποχές.

Ειδικότερα όταν επικυρωθεί και από το Συμβούλιο της ΕΕ, η αναθεωρημένη οδηγία θα ισχύσει για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, αλλά και για τις πλατφόρμες βίντεο κατά παραγγελία («video-on-demand»), τις πλατφόρμες κοινής χρήσης όπως το Netflix, το YouTube ή το Facebook, καθώς και για πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο με απευθείας μετάδοση («live streaming»).

Οι επικαιροποιημένοι κανόνες θα προστατεύουν καλύτερα τους ανήλικους από περιεχόμενο βίας, μίσους, τρομοκρατίας και από επιβλαβείς διαφημίσεις.


Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η διαφήμιση μπορεί να αντιστοιχεί στο 20% της ημερήσιας τηλεοπτικής περιόδου εκπομπής μεταξύ 6:00 και 18:00, δίνοντας στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς την ευελιξία να προσαρμόσουν τις διαφημιστικές περιόδους. Έχει επίσης αφεθεί χώρος και για τις ώρες υψηλής τηλεθέασης, δηλαδή μεταξύ 18:00 και 0:00, όπου ο επιτρεπόμενος χρόνος διαφήμισης δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 20% του συνολικού χρόνου εκπομπής.


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Προκειμένου να υποστηριχθεί η πολιτιστική ποικιλομορφία του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα, το ΕΚ εξασφάλισε ότι το 30% του περιεχομένου σε καταλόγους πλατφορμών με βίντεο κατά παραγγελία θα πρέπει να είναι ευρωπαϊκό.

Οι πλατφόρμες με βίντεο κατά παραγγελία καλούνται επίσης να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών παραγωγών, είτε επενδύοντας άμεσα στο περιεχόμενο είτε συνεισφέροντας σε εθνικά κονδύλια. Το επίπεδο συνεισφοράς σε κάθε χώρα θα πρέπει να είναι ανάλογο με τα έσοδά από βίντεο κατά παραγγελία στη συγκεκριμένη χώρα.

Η νομοθετική πρόταση περιλαμβάνει επίσης διατάξεις σχετικά με την προσβασιμότητα, την ακεραιότητα του σήματος του ραδιοτηλεοπτικού φορέα, την ενίσχυση των ρυθμιστικών αρχών και την προώθηση των ικανοτήτων των μέσων ενημέρωσης.


ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

Η συμφωνία πρέπει να εγκριθεί και τυπικά από το Συμβούλιο των Υπουργών της ΕΕ πριν τεθεί σε ισχύ ο εν λόγω αναθεωρημένος νόμος. Τα κράτη μέλη έχουν 21 μήνες από την έναρξη ισχύος του προκειμένου να προσαρμόσουν τους νέους αυτούς κανόνες στην εθνική τους νομοθεσία.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back