Η κυβέρνηση των Εργατικών αποφάσισε τρεις σιδηροδρομικές εταιρείες να περάσουν υπό τον έλεγχο του κράτους από το επόμενο έτος.
Η κυβέρνηση επιβεβαίωσε ότι ο South Western Railway θα επανεθνικοποιηθεί τον Μάιο του 2025, η C2C τον Ιούλιο του 2025 και η Greater Anglia το φθινόπωρο του 2025.
Σύμφωνα με το υφιστάμενο σύστημα, οι σιδηροδρομικές γραμμές της Βρετανίας διαχειρίζονται από τις εταιρείες εκμετάλλευσης τρένων με τη μορφή franchising για καθορισμένο χρονικό διάστημα. Το σιδηροδρομικό σύστημα της Βόρειας Ιρλανδίας παραμένει εθνικοποιημένο από το 1948.
Ο νόμος 2024 για τις επιβατικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες (δημόσια ιδιοκτησία), ο οποίος ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, επιτρέπει στην κυβέρνηση να πραγματοποιήσει την υπόσχεση που έδωσε προεκλογικά να επαναφέρει τις σιδηροδρομικές συμβάσεις υπό την ιδιοκτησία του δημοσίου σε πέντε χρόνια.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει επίσης να συστήσει έναν νέο ανεξάρτητο φορέα, τη Great British Railways (GBR), ο οποίος θα αναλάβει τις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών που κατέχουν σήμερα ιδιωτικές εταιρείες καθώς αυτές λήγουν τα επόμενα χρόνια. Η GBR θα αναλάβει τελικά την ευθύνη για τη συντήρηση και τη βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών από τη Network Rail.
Η ευθύνη για τη λειτουργία των σιδηροδρομικών υπηρεσιών μεταβιβάστηκε σε ιδιωτικές εταιρείες κατά τη δεκαετία του 1990 και έκτοτε παρατηρήθηκε έκρηξη στη χρήση του σιδηροδρόμου.
Ωστόσο, αρκετοί από αυτούς έχουν δεχθεί επικρίσεις τόσο για τα ναύλα όσο και για την αξιοπιστία, με τους επικριτές να λένε ότι η ιδιωτικοποίηση οδήγησε σε ένα αναποτελεσματικό και κατακερματισμένο σύστημα.