Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 30-04-2020, 17:10
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μια από τις πιο βασικές διεργασίες στην ελληνική κοινωνία, η εκπαιδευτική, είναι αυτή που καθορίζει την επερχόμενη καθημερινότητα. Η κυβέρνηση αποφάσισε να επανεκκινήσει τα γυμνάσια και τα λύκεια για ένα μήνα, δεχόμενη αρκετή κριτική πανταχόθεν. Ωστόσο, ο προγραμματισμός έχει αφήσει αρκετές ασάφειες, ειδικά σε ό,τι αφορά τα πανεπιστήμια, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.

Καταρχάς, το γεγονός ότι δεν θα γίνουν προαγωγικές εξετάσεις, συν οι πρόσκαιρες αλλαγές στο ωράριο, για τις τάξεις άνω των 15 μαθητών-τριών, αλλά και ο υπολογισμός των απουσιών, δημιουργούν μια εντύπωση ότι δεν είναι και πολύ σίγουρη η παρουσία του μαθητικού πληθυσμού.

Την ίδια ώρα, στα πανεπιστήμια είναι ανοιχτό το θέμα της εξεταστικής, με το υπουργείο να δίνει στα ιδρύματα μια σχετική ελευθερία για να επιλέξουν τον τρόπο εξέτασης. Τα πανεπιστήμια όμως, αντιμετώπισαν πιο ολοκληρωμένα και επιτυχημένα το θέμα της τηλεκπαίδευσης και ήδη, εδώ και αρκετές μέρες, φορείς όπως το ΕΑΠ έχουν ανακοινώσει ότι εξετάζουν τις δυνατότητες για εξ αποστάσεως εξετάσεις. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Βασίλη Διγαλάκη, η εξεταστική του εαρινού εξαμήνου θα αρχίσει 10 με 15 Ιουνίου. Στις 15 Ιουνίου αρχίζουν οι πανελλαδικές.

Οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο, ελλείψει προαγωγικών, να σταματήσουν εντελώς οι μαθητές και αν μείνουν μόνο με τη Γ’ Λυκείου ή τα παιδιά της Β’ Λυκείου που θα ξεκινήσουν νωρίτερα την προετοιμασία.

Ήδη, ο κλάδος έχει υποστεί οικονομικό πλήγμα, αλλά και αρκετές παλινδρομήσεις στην ισχύ ή όχι των μέτρων στήριξης για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους σε αυτές.

Άλλο ένα ασαφές ζήτημα, είναι το εξής: Τα δημοτικά «ίσως» ανοίξουν ξανά από την 1η Ιουνίου, ανάλογα με την εξέλιξη των πραγμάτων. Τα φροντιστήρια θα ξεκινήσουν ξανά, παράλληλα με τα σχολεία. Τα κέντρα ξένων γλωσσών όμως, έχουν πολλούς μαθητές-τριες ηλικιών δημοτικού, που επί του παρόντος δεν επιστρέφουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς τα δημοτικά είναι κλειστά. Τι θα γίνει τον Μάιο;

Ένα ακόμα πιο ευρύ ζήτημα, είναι οι αποστάσεις ασφαλείας στην τάξη. Το Υπουργείο Παιδείας λέει ότι τα τμήματα πρέπει να έχουν το πολύ 15 άτομα και κάθε παιδί να απέχει 1,5 μέτρο από το άλλο. Ο συγκεκριμένος στόχος δεν είναι εφικτός για πολλά φροντιστήρια (αλλά και αρκετές σχολικές αίθουσες…) και η «σύσταση για τηλεκπαίδευση» δεν μοιάζει αρκετή για να καλύψει το θέμα.

Οι ενώσεις και ομοσπονδίες κάνουν τηλεδιασκέψεις από χτες και αναμένεται να αιτηθούν επαφές με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να δοθούν διευκρινίσεις.

200 λέξεις απομένουν.
  • Ελένη
    Ελένη
    Πότε θα δοθούν οδηγίες για τις πρακτικές των φοιτητών, συγκεκριμένα της Λογοθεραπείας; Θα πραγματοποιηθούν και υπό ποιες προϋποθέσεις θα δεχτούν οι φορείς την παρουσία των φοιτητών στις συνεδρίες Λογοθεραπείας με παιδιά; Ακόμα κι αν ξεκινήσουν αυτό τον μήνα, θα ολοκληρώσουν τον Δεκέμβριο με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η φοίτηση στο χειμερινό εξάμηνο του 5ου ετους της σχολής καθώς η εκπόνηση της πρακτικής αποτελεί προϋπόθεση για την εγγραφή στο 5ο έτος . Συνεπώς θα χαθεί ένα εξάμηνο; ένας χρόνος; Ας δώσει το Υπουργείο μια απάντηση και για αυτό το θέμα
    200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2