ΓΙΑΝΝΕΝΑ

«Άκου-Κοίτα-Πες: Μια ιστορία για την Ευρώπη»: ένα «αφηγηματικό» υλικό στη διάθεση των εκπαιδευτικών

Εικόνα του άρθρου «Άκου-Κοίτα-Πες: Μια ιστορία για την Ευρώπη»: ένα «αφηγηματικό» υλικό στη διάθεση των εκπαιδευτικών
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/12/2024, 13:14
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Δημοκρατία, ανθρώπινα δικαιώματα, δικαιοσύνη, σεβασμός, ισότητα: Θεμελιώδεις αξίες πάνω στις οποίες στηρίχτηκαν 13 ιστορίες από παιδιά Δημοτικών Σχολείων του νομού Ιωαννίνων, και κυρίως Δημοτικών Σχολείων που βρίσκονται σε απομακρυσμένες και ορεινές περιοχές.

Σχεδόν 600 παιδιά (και νηπιαγωγείων, σε ορισμένες περιπτώσεις) είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τις βασικές αρχές και αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αυτές παρουσιάστηκαν μέσα από το πρόγραμμα «Άκου-Κοίτα-Πες : Μια Ιστορία για την Ευρώπη», το οποίο υλοποίησε η αστική μη κερδοσκοπική εταιρία «Αδράχτι». Ένα πρόγραμμα που στηρίχτηκε σε αφηγηματικές τεχνικές και στη βιωματική μάθηση και το οποίο κατέληξε σε ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό υλικό.

Το εκπαιδευτικό αυτό υλικό, αποτελούμενο από τις ιστορίες των παιδιών, όπως αυτές «γράφηκαν» με την καθοδήγηση της Μαρίας Μαχαίρα και της Βιολέτας Διαμαντή από το «Αδράχτι», podcasts και video animation, παρουσιάστηκε σε μια εκδήλωση την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου, στο κτίριο των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ)-Ιστορικού Αρχείου Ηπείρου.

Εξήντα εκπαιδευτικοί παραβρέθηκαν στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος ενώ συμμετείχαν και στο βιωματικό εργαστήρι που ακολούθησε, σε μια προσπάθεια να γίνει «κοινό κτήμα» το εκπαιδευτικό υλικό.


Το καλωσόρισμα στην εκδήλωση έκανε η διευθύντρια των ΓΑΚ-Ιστορικού Αρχείου Ηπείρου Μάρθα Παπαδοπούλου, η οποία ανέφερε στο κοινό ότι στηρίζει πάντα τις καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις.

Η περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου Μαρίνα Μπέση μίλησε για τη συνεισφορά της αφήγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία και τα πολλαπλά οφέλη που αυτή προσφέρει στους μαθητές –ιδιαίτερα σε όσους αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία-, όπως είναι η ενίσχυση της φαντασίας και των διαπροσωπικών σχέσεων, η ενθάρρυνση για τον γραπτό λόγο, η διαχείριση των συναισθημάτων.

Η κα Μπέση πρόσθεσε δε ότι η διασύνδεση της αφήγησης με το συμπεριληπτικό σχολείο αποτελεί μια αναγκαιότητα και εκτίμησε ότι το εκπαιδευτικό υλικό από τη δράση «Άκου-Κοίτα-Πες: Μια ιστορία για την Ευρώπη» μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για τη μαθησιακή διδασκαλία. Ευχαρίστησε δε την περιφερειακή επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης Ευδοξία Σακελλαροπούλου.

Παρούσα στην εκδήλωση ήταν και η Βεατρίκη Γιαννόγλου, διαχειρίστρια προγραμμάτων στο Ίδρυμα Μποδοσάκη. Η συγκεκριμένη δράση «Άκου-Κοίτα-Πες: Μια ιστορία για την Ευρώπη» χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα «Building a robust and democratic civic space» (BUILD) έχει ως στόχο, όπως είπε η κα Γιαννόγλου, την προστασία, την προώθηση και την ευρεία αναγνώριση των θεμελιωδών δικαιωμάτων και αξιών της ΕΕ, μέσω της στήριξης οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών (OKοιΠ) στην Ελλάδα και την Κύπρο. Το BUILD συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή ‘Ενωση μέσω του προγράμματος Citizens, Equality, Rights and Values (CERV) και από το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Κέντρο Στήριξης ΜΚΟ της Κύπρου.

Η κα Γιαννόγλου αναφέρθηκε στη δράση που υλοποίησε το «Αδράχτι» και πρόσθεσε ότι βρίσκεται στη διάθεση της ομάδας.


Η αφηγήτρια Μαρία Μαχαίρα μίλησε για την καλή υποδοχή που υπήρχε στα σχολεία από τους/τις μαθητές-τριες αλλά και από τους/τις εκπαιδευτικούς και για τη σημασία που είχε για το «Αδράχτι» να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα σε απομακρυσμένα σχολεία, όπου το μαθητικό δυναμικό έχει μικρότερη πρόσβαση σε διάφορα ερεθίσματα.

Η εικαστικός Βιολέτα Διαμαντή ήταν αυτή που ανέλαβε το εξίσου σημαντικό κομμάτι της οπτικοποίησης, του σχεδιασμού, της εικονογράφησης και του animation –απαραίτητα συστατικά για την επίτευξη μιας καλύτερης επικοινωνίας με τα παιδιά.

Μετά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της δράσης, ακολούθησε η υλοποίηση του βιωματικού εργαστηρίου με σκοπό την κατανόηση των τεχνικών αφήγησης και τους τρόπους εφαρμογής τους στη σχολική τάξη.


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3