Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 28-07-2021, 18:14
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Στο Υπουργείο Υποδομών, διαχρονικά, αλλά κυρίως στην περίοδο Σπίρτζη και στο προσωπικό του, έριξε τις ευθύνες για ό,τι (δεν) γίνεται με το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά, ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης. Στην τοποθέτησή του στο περιφερειακό συμβούλιο αυτά, γιατί στην ανακοίνωση που εξέδωσε αργότερα, αναφέρεται μόνο στην «περίοδο ΣΥΡΙΖΑ» και στον κ. Σπίρτζη.

Η ιστορία από την αρχή, έχει ως εξής: Η τοποθέτηση του κ. Καχριμάνη ήρθε μετά την ιδιαίτερα επιθετική απάντηση που δέχθηκε ο περιφερειάρχης από τον πρώην υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.

Η Περιφέρεια ουσιαστικά πήρε την ευθύνη του έργου, όταν η κεντρική εξουσία πρακτικά ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να γίνει, τουλάχιστον ως κανονικός αυτοκινητόδρομος, αρνούμενη να αναλάβει την ευθύνη διεκπεραίωσης.  Οι ευθύνες είναι τόσο στην Περιφέρεια, η οποία παρενέβη «πάνω από τις δυνατότητές της», άσχετα με ό,τι αναφέρει ο κ. Καχριμάνης, όσο και στις πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου.

Ο κ. Καχριμάνης μάλιστα, είπε ότι προειδοποίησε το νυν υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή, ως εξής: «Αν αδικήσετε τον τόπο μου, να είστε σίγουροι ότι θα κάνω απεργία πείνας απ΄ έξω».

Σε ό,τι αφορά τον κ. Σπίρτζη, είπε ότι «δεν έχει τίποτα με τον άνθρωπο», αλλά του απέδωσε ευθύνες για μια σειρά καθυστερήσεις και ανακολουθίες. Ταυτόχρονα, περιέγραψε ως «βοηθητική» τη διάθεση της Περιφέρειας Ηπείρου…

Προσπάθησε να «αποπροσωποιήσει» την κριτική, λέγοντας ότι «φώναξα και στη σημερινή κατάσταση» και ότι είπε (στην ηγεσία του υπουργείου) πως «ό,τι μας ζητήσατε για το Γιάννενα-Κακαβιά, εμείς το φτιάξαμε».

Επίσης, τόνισε ότι δεν θα πρέπει να γίνονται εκτιμήσεις με τα παρόντα, γιατί «σήμερα το κομμάτι δεν έχει, αλλά αύριο θα έχει την κίνηση από την Τεργέστη», σχετικά δηλαδή με το αν συμφέρει ή όχι η κατασκευή του δρόμου.

Ενώ λοιπόν ο κ. Καχριμάνης, στη συνεδρίαση είπε τα παραπάνω, στην ανακοίνωσή του ήταν πιο επιθετικός κατά του κ. Σπίρτζη. Χαρακτηρίζει την ανακοίνωση του πρώην υπουργού γεμάτη από «ανακρίβειες και παραπληροφόρηση» και ότι «επιχειρεί να διαστρεβλώσει τα γεγονότα, αλλά δεν έχει το θάρρος να απευθυνθεί απευθείας  σε μένα».

Βέβαια, ο κ. Σπίρτζης στοχεύει προσωπικά στην ανακοίνωσή του, στον κ. Καχριμάνη.

Το ενδιαφέρον είναι ότι στην απάντησή του, ο κ. Καχριμάνης αποφεύγει το «φλέγον» ζήτημα του τμήματος Ιόνια-Κακαβιά και εστιάζει στα λιγότερο αναφερόμενα, όπως οι απαλλαγές κατοίκων από τα διόδια.

Συνεχίζοντας τα… αξιοπερίεργα της αντιπαράθεσης, ο κ. Καχριμάνης επιχειρεί να εμφανιστεί… λιγότερο Μετσοβίτης, υπενθυμίζοντας ότι με προσφυγή της Περιφερειας Ηπείρου στο ΣτΕ ακυρώθηκε η απόφαση του κ. Σπίρτζη, για ευνοϊκή μεταχείριση των κατοίκων Μετσόβου.

Επίσης, ο κ. Καχριμάνης αναφέρεται στη μετατόπιση του σημείου σύνδεσης του Ε65 με την Εγνατία, λέγοντας ότι ο ίδιος τόνιζε «την ανάγκη να γίνει ο δρόμος και ας  ενωθεί όπου  θέλει με την Εγνατία Οδό, στηρίζοντας έμμεσα και τον ίδιο ως  υπουργό Υποδομών. Για αυτό άλλωστε δέχθηκα και συνεχίζω να δέχομαι κριτική». Η κριτική που δέχεται ο κ. Καχριμάνης είναι και εσωκομματική, τόσο για τη σύνδεση με την Εγνατία, όσο και για την ανάληψη της ευθύνης για το Ιόνια-Κακαβιά.

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου ρίχνει (στην ανακοίνωση, όχι στην τοποθέτηση στο περιφερειακό συμβούλιο) αυτούσια την ευθύνη μη συνέχισης της Ιόνιας μέχρι τα σύνορα και της σύνδεσης του δρόμου με Πρέβεζα. Τον κατηγορεί μεταξύ άλλων ότι «επί πέντε χρόνια ο τότε Υπουργός είτε δεν έλεγε την αλήθεια, είτε κορόιδευε συστηματικά τους Ηπειρώτες» και ότι για τη μεν σύνδεση Ιωάννινα- Κακαβιά «ουδέποτε ασχολήθηκε πραγματικά για εξεύρεση χρηματοδότησης».

Χαρακτηρίζει επίσης «αδιάβαστους» όσους υποστηρίζουν ότι το έργο δεν εντάχθηκε τελικά στο Ταμείο Ανάκαμψης λόγω ελλιπούς (ή ανύπαρκτης…) μελέτης, αλλά «λόγω άρνησης της Ε.Ε. να εντάξει άλλα οδικά έργα».

Τέλος, παραθέτει δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού κ. Τσίπρα για οδικά έργα, καταλήγοντας: «Δύο χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι την αποχώρησή του από το Υπουργείο Υποδομών  ο κ. Σπίρτζης, τι έκανε για να υλοποιήσει την επιθυμία, τη δέσμευση του πολιτικού του προϊστάμενου, τι αποτέλεσμα είχε η πολιτική διαπραγμάτευση- αν έγινε- με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων;».

Η ανακοίνωση τελειώνει πριν… εμπλέξει τη σημερινή κυβέρνηση και ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.


(φωτό αρχείου)

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
espa